مربی ایتالیایی،‌ چگونه چلسی را متحول می‌کند؟

نقشه‌های آقای کونته

در نهایت، آنتونیو کونته به چلسی پیوست، آن هم با یک قرارداد سه ساله به ارزش 20 میلیون پوند. حالا او نه‌تنها یکی از گران‌ترین مربیان جهان است بلکه به طور دقیق،‌ زیر ذره‌بین رسانه‌های عامه‌پسند انگلیسی قرار دارد. مرد 46 ساله ایتالیایی، مسبب قهرمانی‌های چند فصل اخیر یوونتوس محسوب می‌شود، مردی که پس از به جای گذاشتن یک کارنامه درخشان با این تیم تورینی، سکان هدایت تیم ملی فوتبال ایتالیا را در دست گرفت، اما اکنون باید به فصل آینده لیگ برتر انگلیس فکر کند. چلسی پس از یک فصل بحرانی نام او را صدا می‌زند. کونته اکنون نقشه‌های زیادی در سر دارد؛‌ نقشه‌هایی که هر کدام بار مالی زیادی روی دوش آبراموویچ (مالک روسی چلسی) می‌گذارد. ستاره‌هایی که او می‌خواهد، یکی دو تا نیستند.
کد خبر: ۸۹۶۸۶۹

فهرست مورد نظر کونته

فکر می‌کنید نخستین گزینه‌های مورد نظر کونته چه کسانی می‌توانند باشند؟ در وهله نخست‌‌ سراغ ادینسون کاوانی، ستاره اروگوئه‌ای پاری‌سن‌ژرمن می‌رویم که بیش از هر زمان دیگری در معرض جدایی از این تیم قرار گرفته است. گونزالو هیگواین هم می‌تواند گزینه خوب دیگری برای خط حمله کم‌رمق چلسی باشد. این دو، مبلغ زیادی روی دست آبراموویچ می‌گذارند. این سرمایه‌گذاری ارزش همه دردسرهایش را دارد. البته چالش اصلی این است که کدام ستاره شاغل در اروپا حاضر می‌شود در تیمی بازی کند که فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا حضور نخواهد داشت. چلسی به دلیل کسب نتایج ضعیف در این فصل، شانسی برای صعود به لیگ قهرمانان فصل آینده ندارد.

با این اوصاف، روملو لوکاکو که چلسی او را سال 2014 در ازای 28 میلیون پوند به اورتون فروخت، آمادگی دارد تا دوباره به چلسی برگردد، چیزی که کونته هم با آن موافق است. البته مهاجم مشکل اصلی آبی‌پوشان لندنی نیست. آنها در خط دفاعی هم مشکل دارند و کونته برای خط دفاعی هم راه‌حل دارد، راه حلی به نام آنتونیو رودیگر که هم‌اکنون به طور قرضی در اشتوتگارت بازی می‌کند. هرچند رودیگر در ترکیب تیم ملی فوتبال آلمان در دیدار دوستانه مقابل انگلیس بسیار بد بازی کرد، اما عملکرد کلی او تحسین‌برانگیز است.

خوآن کوادرادو، دیگر ستاره‌ای است که کونته او را به چلسی باز خواهد گرداند؛ ستاره‌ای که اکنون به طور قرضی در یوونتوس بازی می‌کند. یکی از دلایلی که سال 2014 باعث جدایی کونته از یوونتوس شد همین کوادرادو بود. او خواهان جذب این کلمبیایی از تیم فیورنتینا بود، اما مسئولان یوونتوس مخالف بودند تا در نهایت، تردیدهای آنتونیو کونته برای جدایی از یووه به قطعیت تبدیل شود.

آنتونیو کونته هنوز هم این کلمبیایی را می‌خواهد. البته این بار برای چلسی. کونته چنین بازیکنی را برای سیستم 3-4-3 خود مناسب می‌داند.

اما اینجا هم اشتهای سیری‌ناپذیر کونته برای جذب ستاره‌های پرزرق و برق برای چلسی پایان نمی‌یابد. او کندی 20 ساله و برزیلی را هم برای دفاع چپ می‌خواهد. همه این نقشه‌های کونته برای وضعیت متزلزل بازیکنان کنونی چلسی است.

جان تری را به احتمال فراوان فصل آینده دیگر در چلسی نمی‌بینیم، کوستا هم زمزمه‌های جدایی از تیم را آغاز کرده است. سنگربان بلژیکی تیم تیبوت کورتوآ نیز برای جدایی بی‌میل نیست. نمانیا ویدیچ وگری کهیل هم امکان جدایی‌شان وجود دارد.

فرصتی برای عقب‌نشینی

حال وقت عقب‌نشینی چلسی است. این تیم در این فصل تا توانست، به سمت بحران و تزلزل رفت و حالا با آنتونیو کونته وقت آن است تا از این شرایط عقب بکشد. کونته می‌تواند گزینه مناسبی برای این باشد که دفتر این فصل به طور کامل بسته و حتی فراموش شود. او پس از یورو 2016 به جای سفر به ایتالیا همراه تیم ملی کشورش مستقیم به لندن می‌آید تا فصل متفاوتی را رقم بزند.

منبع: دیلی میل

هیلدا حسینی‌خواه

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها