برنامه "جهان فوتبال" دوشنبه 30 فروردین، یزدانی، کارشناس فوتبال، تحلیلی از بازی دربی هفته بیست و ششم را ارائه کرد.
کد خبر: ۸۹۶۸۱۷
قضاوتی کم سابقه در شهرآورد هفته بیست و ششم

به گزارش جام جم ورزشی ، یزدانی، کارشناس داوری برنامه جهان فوتبال، قضاوت محسن ترکی در بازی شهر آوردهفته بیست وششم را تحلیل کرد و گفت: جمعه گذشته، دربی جذاب و خوبی را شاهد بودیم؛ قطعاً نوع قضاوت ترکی و گروه داوری، روی کیفیت این بازی تأثیر گذار بود. ترکی بسیار خوب قضاوت کرد و در طول بازی، تسلط، جایگیری و مداخله های صحیحی داشت؛ مدیریت و کنترل اش روی بازی بسیار خوب بود و در مجموع هماهنگی قابل قبولی بین تیم داوری بود. به اعتقاد من، دقیقه 67، زبانزد کار ترکی بود که تأکید زیادی روی پرچم بازی داشت؛ زیرا پرچمم کرنر یکی از ارکان بازی است و اگر وجود نداشته باشد، ادامه آن بازی امکان پذیر نیست؛ این حرکت نشاندهنده تسلط بسیار خوب او بود.

وی افزود: 6 گلی که دراین بازی به ثمر رسید، تماماً در شرایط قانونی اتفاق افتد. قضاوت در هر بازی، اشکالات و اشتباهات ریزی را دارد، اما در این بازی اشکالات تأثیرگذار نبود. دربی هفته بیست و ششم، یکی از بازیهای بسیار خوب در 15 سال گذشته بود که اتفاق افتاد و قضاوت عالی بود که در طول این چندین سال کم سابقه بود.

فریدون معینی، کارشناس و مدرس فوتبال، در پاسخ به این پرسش که یک تیم باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا در یک دوره چهار فصله، با شرایط و امکانات مناسب بتواند به قهرمانی برسد، گفت: به نظر من باشگاه ها باید استراتژی خوب و فلسفه بازی داشته باشند؛ خوشبختانه امسال لیگ ما به این سمت گرایش پیدا کرده بود؛ اما تیمی که تصمیم جدی برای قهرمانی دارد باید تفکرات قبل از فصل اش به خوبی پیش بینی شود؛ بازیکنان با ظرفیت داشته باشند بدین معنی که در آینده به تواناییهای بیشتری دست پیدا کنند؛ کسب امتیازات بیش از 2 برابر تعداد بازیها، مسئله بسیار مهمی است که باید روی آن فکر شود و امتیازاتی که کسب می شود باید در حد تغییر قهرمانی باشد؛ داشتن مربی با کیفیت و دارای ویژگی های خاص که بتواند در بحران های بازیها، هیجانات خود را به خوبی کنترل کند؛ رساندن تیم به مرحله مهارت تیمی به عقیده بنده برای رسیدن به قهرمانی بسیار اهمیت دارد که باعث می شود تیم به یک انسجام کامل برسد و در همه شرایط با تمام مشکلات بازی مبارزه کند.

معینی فر افزود: تعطیلی های بیش از حد لیگ، یک واقعیت است و اثرات منفی به دنبال خواهد داشت؛ به این دلیل که زمانی که مسابقات با یک نظم خوبی برگزار شود، پیشرفت و کیفیت را حتماً ارتقاء می دهد؛ اما این مسئله ای است که در دنیای پیشرفت فوتبال هم اتفاق می افتد و یک سری تداخلات مسابقات وجود دارد. امروزه در فوتبال مدرن، مسئله ریکاوری بسیار اهمیت پیدا کرده است که همه باید با آن آشنا شوند و برای اینکه مربیان بتوانند بازیکنان را در شرایطی نگه دارند تا بازی با کیفیتی را نمایش دهند،علم در این زمینه کمک بسیاری می کند.

مدت ریکاوری، حداقل 72 ساعت است؛ اما امروزه کارشناسان بزرگ دنیا و دانشمندان اظهار می کنند که زمان ریکاوری بیش از 72 ساعت باشد تا به کیفیت بازی لطمه ای وارد نشود.

جهان فوتبال، کاری از گروه مسابقات ورزشی به تھیه کنندگی سید مرتضی سید محمدی و کارشناسی مھدی شکری روزھای دوشنبه به مدت ۵۵ دقیقه از ساعت ۰۹:۰۵ تا ۱۰:۰۰ از رادیو ورزش پخش می شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها