کسب سهمیه المپیک 2016 توسط کیمیا علیزاده در ادامه موفقیت ورزش بانوان یک خبر مسرت‌بخش بود و همه ما را به کسب اولین مدال تاریخ ورزش بانوان در رقابت‌های المپیک امیدوار کرد.
کد خبر: ۸۹۶۷۰۸

خوشبختانه سیر صعودی ورزش بانوان از بازی‌های آسیایی شروع شد و مدال‌هایی که بانوان کسب کردند نقطه عطفی بود در ورزش کشور و باعث شد توجه مسئولان به بانوان ورزشکار جلب شود. در سطح فدراسیون‌ها هم امروزه شاهدیم که اکثر روسا نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان دارند و نسبت به گذشته سرمایه‌گذاری بیشتری را در این بخش انجام می‌دهند.

اگر بخواهم شرایط کنونی را با گذشته مقایسه کنم، باید بگویم پیش از این حضور بانوان در رقابت‌های بین‌المللی، بیشتر جنبه سمبلیک داشت یا در اعزام‌ها اگر مثلا 20 ورزشکار مرد به مسابقات می‌رفتند در عوض فقط نام یک ورزشکار زن در میان نفرات اعزامی دیده می‌شد، اما الان کم و بیش همان‌قدر که به ورزش آقایان اهمیت می‌دهند به ورزش بانوان هم اهمیت داده می‌شود و نگاه جنسیتی جای خود را به شایسته‌سالاری داده است. یعنی اگر یک ورزشکار زن از لحاظ فنی شرایط بهتری نسبت به یک ورزشکار مرد داشته باشد، در اعزام‌ها در اولویت قرار خواهد داشت.

در همین فدراسیون قایقرانی در حال حاضر شرایط بانوان ورزشکار برای کسب سهمیه المپیک به‌ مراتب بهتر از ورزشکاران مرد است و ما امید زیادی داریم که سهمیه‌های بعدی المپیک توسط بانوان قایقران به‌دست بیاید. البته در این توفیق خود بانوان بیشترین نقش را دارند. آنها با وجود کمترین توجه، بهترین نتایج را کسب کردند و با همت بالایشان ثابت کردند از چه توانایی و ظرفیت بالایی برخوردارند. خوشبختانه در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری روی ورزش بانوان هم بخوبی جواب داده و امیدوارم این حمایت به شکل روزافزونی ادامه داشته باشد تا شاهد افتخارآفرینی هر چه بیشتر بانوان کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.

در آخر باید بگویم با عملکرد خوبی که در تکواندو، تیراندازی و تیروکمان از کیمیا علیزاده، الهه احمدی و زهرا نعمتی شاهد بودیم، این امیدواری وجود دارد که ورزش ایران در المپیک 2016 ریودوژانیرو شاهد اولین مدال بانوان در عرصه رقابت‌های المپیک باشد.

مهناز امیرشقاقی - نایب رئیس فدراسیون قایقرانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها