رئیس اتاق ایران با انتقاد شدید از بی‌توجهی دولت به بخش خصوصی در دوران پسابرجام گفت: باز هم بخش خصوصی در رفت و آمدها و قراردادهای جدید نادیده گرفته شد.
کد خبر: ۸۹۶۶۸۴

به گزارش مهر، محسن جلال‌پور در نشست روز یکشنبه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم در مشارکت بخش خصوصی در فضای جدید اقتصاد ایران، افزود: نگرانی بزرگی که بتازگی فعالان اقتصادی در جریان اقدامات اخیر دولت ملاحظه می‌کنند و ابراز آن از جای جای مجامع بخش خصوصی نیز به گوش می‌رسد، عدم مهیا کردن فضای کار برای بخش خصوصی است که با وجود تمام تأکیدات اتاق ایران برای میدان دادن به حضور بخش خصوصی در اقتصاد، مورد غفلت واقع شده است.

وی افزود: متاسفانه مشاهده می‌شود در بسیاری از رفت و آمدها، قراردادها و تفاهم‌های جدیدی که در اقتصاد ایران صورت می‌گیرد، شرکت‌های دولتی، خصولتی و غیرمرتبط با بخش خصوصی واقعی اقتصاد، پیشگام هستند و این نگرانی جدی وجود دارد که مجددا بخش خصوصی نادیده گرفته شود و حتی فضایی که در گذشته وجود داشته، از بخش خصوصی گرفته شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون برخی از فضاهایی که در گذشته پیش‌روی بخش خصوصی قرار داشت، محدود شده و انتظار ما این است همان‌طور که دولت در موضوع فاینانس‌ها، بخش‌های دولتی و نیمه‌دولتی را پشتیبانی می‌کند، بخش خصوصی را هم مورد حمایت قرار دهد.

به گفته جلال‌پور، متاسفانه این بی‌توجهی سبب می‌شود بخش خصوصی روزبه‌روز نحیف‌تر شود، درحالی که سال ‌جاری به نام «اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده و باید در آن فضای مردمی اقتصاد و توسعه بخش خصوصی مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، نیاز است در تمام مصوبات و اقدامات، حوزه بخش خصوصی و نگاه به پشتیبانی و ارجح گذاشتن این بخش در اقتصاد مدنظر قرار گیرد، درحالی که بلوغ خوب و قابل توجهی در بخش خصوصی را نیز شاهد هستیم. رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران خاطرنشان کرد: در دو دهه اخیر تاکنون این بلوغ از مدیران بخش خصوصی ما بروز و ظهور نکرده است، درحالی که نمونه کامل این بلوغ بخش خصوصی را می‌توان در سفر لغو شده رئیس‌جمهور به اتریش بخوبی مشاهده کرد که این بخش وظیفه خود را به بهترین شکل انجام داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها