حسن روحانی در دیدار تومیسلاو نیکولیچ رئیس‌جمهور صربستان که در سفری غیررسمی و برای شرکت در مراسم گشایش پنجمین همایش بین‌المللی سمپوزیوم انجمن جهانی فدراسیون مغز و اعصاب به تهران سفر کرده است، گفت: تهران و بلگراد امکانات و توانمندی‌های گسترده‌ای دارند که می‌توانند از این امکانات برای گسترش همکاری‌ها و منافع دو ملت استفاده کنند.
کد خبر: ۸۹۶۶۷۳

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، نیکولیچ رئیس‌جمهور صربستان نیز با ابراز علاقه به توسعه روابط با کشورمان گفت: مقاومت سرسختانه جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم‌ها و پیروزی در مذاکرات هسته‌ای، بیانگر قدرت فرهنگی و بزرگی این کشور است.

رونمایی از ناوشکن سهند، تا پایان سال

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: مراحل آزمایشی ناوشکن سهند انجام شده و امیدواریم تا پایان امسال رونمایی شود. به گزارش مهر، امیردریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه مراسم رژه ۲۹ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه تجهیزاتی که از نیروی دریایی به نمایش درآمد، کاملا بومی و توسط متخصصان داخلی طراحی شده است. وی افزود: این مساله برای ارتشی که دست نیاز به سوی کسی دراز نمی‌کند، اقتدار و صلابت همراه می‌آورد.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز بالگردهای هوانیروز

نمایندگان مجلس مبلغ صد میلیارد تومان به تجهیز و تعمیر بالگردهای هوانیروز و هواپیماهای سی۱۳۰ برای حوادث غیرمترقبه اختصاص دادند. به گزارش مهر، در جلسه علنی دیروز مجلس و در ادامه بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه سال 95 کل کشور، دولت مکلف شد برای تجهیز و تعمیر بالگردهای هوانیروز و هواپیماهای سی۱۳۰ نیروی هوایی ارتش که از اولین گروه‌های امداد و نجات در حوادث غیرمترقبه کشور هستند، از محل بند الف تبصره ۱۳ (کمک به هلال‌احمر) مبلغ یکهزار میلیارد ریال معادل صد میلیارد تومان کسر و به ذیل ردیف بودجه‌ای ۸-۱۱۱۲۰۰ هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کند.

«تندیس صداقت» دانشجویان به سیف

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بنا دارد «تندیس صداقت» را به رئیس‌کل بانک مرکزی ایران تقدیم کند. به گزارش تسنیم، روابط‌عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پس از اعلام رسمی رئیس بانک مرکزی از نتایج اقتصادی برجام و بیان این حقیقت که «تا به اینجا ایران تقریبا هیچ چیز از اجرای توافق هسته‌ای به دست نیاورده است»، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور به دلیل صداقت وی در بیان حقیقت به مردم، «تندیس صداقت» را به ایشان اهدا خواهد کرد.

دشمن خودکفایی ما را نشانه گرفته است

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مناسبت روز ارتش گفتاری از امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ارتش را بازنشر کرد. در بخشی از این گفتار آمده است: من پس از انقلاب وارد یکی از کشتی‌های جمهوری اسلامی شدم. هنوز مهندس کشتی خارجی در آن کشتی بود و هنوز بعضی از قسمت‌ها به صورت اجاره بود. الان اما وقتی شما فرضاً به کشتی شهید بایندر می‌روید، می‌بینید که قطعات و تکنیک‌ها و تجهیزات آن ـ سلاح، کنترل، فرماندهی و توپ‌های جنگی و... ـ را مهندسین داخلی طراحی کرده‌اند و ساخته‌اند و راه‌اندازی کرده‌اند. برای همین است که امروز دشمن نه سلاح و تجهیزات ما را که جهاد خودکفایی ما را نشانه گرفته است.

جلسه کمیته 7 نفره با برخی منتخبان اصولگرا

سخنگوی کمیته هفت نفره ساماندهی اصولگرایان مجلس دهم از برگزاری جلسه این کمیته خبر داد و گفت: این کمیته با منتخبانی که سابقه نمایندگی در ادوار گذشته داشته‌اند، جلسه‌ای برگزار کرده‌ است. به گزارش ایسنا، سیدحسین نقوی حسینی با بیان این‌که در این جلسه مذاکراتی درباره فعالیت اصولگرایان در مجلس دهم صورت گرفت، افزود: تاکید این منتخبان بر تشکیل فراکسیون فراگیری از نیروهای ارزشی و انقلابی در مجلس دهم است. نقوی حسینی همچنین تاکید کرد: هنوز این کمیته به موضوع تعیین رئیس و هیات‌رئیسه مجلس آینده وارد نشده است و این موضوع به بعد از اعلام نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس موکول شده است.

نامزدی قطعی عارف برای ریاست مجلس

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در دیدار رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان اعلام کرد: به طور قطع نامزد ریاست مجلس خواهم شد. به گزارش فارس، قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان و نایب‌رئیس خانه احزاب ایران، در گزارشی از دیدار خود با محمدرضا عارف منتخب مردم تهران در مجلس دهم، گفت: آقای عارف در این دیدار تاکید کرد که قطعا کاندیدای ریاست مجلس خواهم شد.

روزنامه راه مردم تذکر گرفت

سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات گفت: در جلسه دادگاه مطبوعات روزنامه راه مردم تذکر گرفت و سایت شهدای ایران مجرم شناخته نشد. علی‌اکبر کسائیان در گفت‌وگو با میزان تصریح کرد: جلسه رسیدگی به پرونده‌های روزنامه راه مردم، سایت شهدای ایران و ماهنامه بیست ساله‌ها در شعبه 6 دادگاه کیفری یک استان به ریاست قاضی مدیرخراسانی برگزار شد. سایت شهدای ایران به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و روزنامه راه مردم به اتهام نشر تصاویر خلاف عفت عمومی با اکثریت آرا مجرم شناخته نشدند، اما هیات منصفه دادگاه مطبوعات به مدیرمسئول این روزنامه تذکر داد که از این پس اخلاق مطبوعاتی را رعایت و از چاپ تصاویر خلاف ارزش‎های اسلامی خودداری کند.

اذعان نیویورک پست به خطر عربستان

نیویورک پست در گزارشی جنگ فرقه‌ای عربستان علیه شهروندان آمریکایی را به مراتب خطرناک‌تر از درگیری با ایران قلمداد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، نیویورک‌پست در مطلبی به قلم رالف پیترز نوشت: ایران در حال حاضر دشمن خارجی آمریکاست؛ اما عربستان سعودی با حضور فعال در داخل آمریکا و مسموم کردن مردم ما با افکار فرقه وهابی، دشمن داخلی آمریکا محسوب می‌شود. هر چقدر ایران در تحقیر کردن ملوانان آمریکایی موفق بود، اما این سعودی‌ها هستند که با به بند کشیدن روح صدها میلیون مسلمان، متهم به بربریت هستند و از پیوستن مردم مسلمانشان به جهان مدرن ممانعت می‌کنند.

‌اخم اوباما به طرح جدید کنگره علیه ایران

پارسینه خبر داد که بلومبرگ در گزارشی تحت عنوان «اخم اوباما به کنگره» به نقل از ادم زوبین، مسئول معاون امور تروریسم و اطلاعات مالی در وزارت دارایی آمریکا نوشته است: تحریم‌های الزام‌آور جدید که ارتباطی به برنامه هسته‌ای ایران ندارند به شکلی غیرضروری خطر تضعیف اتحاد ما با شرکای بین‌المللی‌مان را همراه خواهد داشت.

نامه دانشجویان بورسیه به رئیس قوه قضاییه

دانشجویان بورسیه طی نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه خواستار رسیدگی به شکایت آنها در دادگاه صالحه شدند. به گزارش فارس، در این نامه آمده است: دانشجویان بورسیه ماه‌های پایانی سال 93 در تعداد انبوه شکایت خود را در دیوان عدالت اداری و در مرداد سال 94، شکایت دیگری را از بانیان ظلم به دانشجویان بورسیه در دادسرای فرهنگ و رسانه و 28 کارکنان دولت به ثبت رسانده‌اند. اما متاسفانه هنوز در عمل هیچ دادگاه صالحه‌ای این شکایات مستند و قانونی را بررسی نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها