وزیر خارجه هند روز گذشته در جریان مذاکرات خود با مقامات کشورمان، با حسن روحانی، رئیس‌جمهور دیدار کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، وی در این دیدار، توسعه همکاری‌های تهران و دهلی‌نو را به‌سود منطقه ارزیابی کرد و گفت: ایران، منبعی مطمئن برای تامین انرژی هندوستان است.
کد خبر: ۸۹۶۶۷۱

همچنین در دیدار محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و سوشما سواراج، وزیر خارجه هند، آخرین تحولات و راه‌های تحکیم مناسبات دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

به گزارش اداره‌کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف که میزبان همتای هندی خود بود، از گسترش همکاری‌های دفاعی و امنیتی دو کشور استقبال کرد و این مساله را در رابطه با وجود چالش‌های دو کشور و ضرورت برقراری صلح و امنیت در منطقه مفید ارزیابی کرد. وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص زندانیان ایرانی در هند هم ابراز امیدواری کرد که زمینه آزادی زندانیان ایرانی در چارچوب رایزنی‌های جاری بین مقامات دوکشور تسریع شود.

سوشما سواراج، وزیر خارجه هند نیز در این دیدار با اشاره به روابط رو به جلوی دو کشور اظهار کرد: ما آماده‌ایم چشم‌انداز و زمینه‌های جدید همکاری‌های دوجانبه را در چارچوب سوابق و پیشرفت‌های همکاری‌های قبلی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و علمی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دهیم.

راهبرد نگاه به شرق ایران

سوشما سواراج وزیر خارجه هند با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز دیدار کرد. علی‌اکبر ولایتی در حاشیه این دیدار با بیان این که هند این آمادگی را دارد که در چابهار سرمایه‌گذاری کند و مقدمات این کار فراهم شده است، گفت: این گام مهم یعنی توسعه همکاری دوجانبه و منطقه‌ای و بین قاره‌ای با هند و در حقیقت گام مهمی در جهت عملیاتی‌شدن نگاه جمهوری اسلامی ایران و دیدگاه استراتژیک رهبر معظم انقلاب در نگاه به شرق است.

به گزارش مهر، وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره حضور حسن روحانی در اجلاس سازمان همکاری اسلامی که در استانبول برگزار شد، خاطرنشان کرد: سفر رئیس‌جمهور که هم در اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی شرکت کردند و هم در دیدار دوجانبه حضور یافتند، بجا بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها