رئیس حزب الغد، موضوع سندی را درباره رشوه پادشاه عربستان به رئیس‌جمهور و مسئولان مصری فاش کرد.
کد خبر: ۸۹۶۵۹۴

ایمن‌نور در مصاحبه با شبکه تلویزیونی مخالف الشرق مصر که از ترکیه پخش می‌شود گفت: احمد القطان، سفیر عربستان در قاهره روز 18 مارس 2016 نامه‌ای را به خالد العیسی، رئیس دفتر پادشاهی کشورش فرستاد که در این نامه جزئیات رشوه دادن به مقامات مصری را بیان کرده است.

اعطای ساعت رولکس به ارزش 295 هزار تا 300 هزار دلار بخشی از این رشوه‌هاست. نخست‌وزیر و رئیس پارلمان مصر هرکدام ساعتی از این مدل دریافت کرده‌اند.

ایمن نور تأکید کرد این سند از سفارت عربستان در قاهره صادر شده است. عربستان پیشتر به رشوه به مقام‌های مالزی نیز متهم شده بود./ العالم

کابینه صهیونیستی در جولان اشغالی

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اقدامی بی‌سابقه، جلسه هفتگی دیروز کابینه این رژیم را در جولان اشغالی برگزار کرد تا به این وسیله بگوید هرگز حاضر به عقب‌نشینی از جولان اشغالی نیست.

براساس اعلام رادیوی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو قصد دارد با انجام این کار به جامعه جهانی این پیام را ابلاغ کند که عقب‌نشینی اسرائیل از جولان نه در حال حاضر و نه در آینده مطرح نخواهد بود. این رادیو افزود: نتانیاهو پیش از این و در دیدار اخیرش با جان کری، وزیر خارجه آمریکا همین پیام را به وی ابلاغ کرد. / ایسنا

داعش فرمانده نظامی خود را سر برید

گروه تروریستی داعش، یکی از فرماندهان نظامی خود را در برابر چشمان شماری از مردم شهر جرابلس سوریه سر برید.

به گزارش رای الیوم، ابومصطفی از فرماندهان نظامی داعش سه روز پیش هنگام تلاش برای فرار به ترکیه، در غرب جرابلس و در نزدیک مرز ترکیه بازداشت و به اعدام محکوم شد.

در همین حال، خبرهای تائید نشده، از تعیین ابومصعب السوری (از اهالی غرناطه و از مشاوران پیشین بن‌لادن و ملاعمر) به عنوان جانشین ابوعمر الشیشانی (چچنی) حکایت دارد. الشیشانی که از سرکردگان نظامی داعش بود، در حمله هوایی آمریکا به عراق کشته شد./ العالم

انتقال9 عضو القاعده یمن از گوانتانامو به عربستان

براساس همکاری‌های آمریکا و عربستان، تعدادی از زندانیان گوانتانامو به دولت ریاض تحویل داده شدند.

به گزارش رویترز، مقامات آمریکایی اعلام کردند، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) 9 زندانی یمنی گوانتانامو را به عربستان سعودی منتقل کرده است.

این مهم‌ترین گروه از افرادی است که بعد از تصمیم باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا برای بستن گوانتانامو به خارج از این زندان بحث برانگیز منتقل شدند.

80 نفر همچنان در گوانتانامو زندانی هستند که اغلب آنها از ده سال قبل نه تفهیم اتهام شده‌اند و نه محاکمه./جام‌جم

نماینده فلسطین: شورای امنیت برای توقف شهرک‌سازی‌ها اقدام کند

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل متحد از شورای امنیت خواست تا به وظایف و مسئولیت‌های خود در زمینه توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس‌اشغالی عمل کند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ریاض منصور با ارسال نامه‌ای به بان کی مون، دبیرکل این سازمان خواستار آن شد که از ملت فلسطین حمایت شود.

در این نامه آمده است: اشغالگران صهیونیست همچنان به نقض قوانین بین‌المللی، مصادره‌اراضی فلسطینیان و شهرک‌سازی ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: به‌رغم درخواست مجامع جهانی از رژیم اشغالگر قدس مبنی بر توقف شهرک‌سازی در اراضی اشغالی، اسرائیل همچنان به ساخت شهرک‌های یهودی و جنایات جنگی خود ادامه می‌دهد./ ایسنا

امیر قطر به دنبال تعطیلی کامل شبکه الجزیره است

منابع آگاه مصری و قطری مدعی شدند، شبکه الجزیره قطر در حال بسته شدن کامل است و جایگزین آن شبکه العربی‌الجدید است که در آینده‌ای نزدیک از لندن به دوحه منتقل خواهد شد.

براساس گزارش روزنامه روزالیوسف، عزمی بشاره، عضو سابق کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و مقام مسئول در دفتر العربی‌الجدید از اتاق اصلی خبر شبکه الجزیره بازدید کرده و دستور برخی اصلاحات داده تا مقدمه‌ای برای پخش العربی الجدید باشد.

امیر فعلی قطر بشدت با ادامه پخش الجزیره به دلیل خسارت‌های بسیاری که به قطر زده، مخالف است. مخاطبان این شبکه بشدت کاهش یافته و از میلیون‌ها نفر به 27 هزار نفر رسیده است.

بنابر این گزارش، روند بستن پایان قرارداد با کارمندان شبکه آغاز شده و تاکنون هزار نفر اخراج شدند که همه اینها مقدمه‌ای برای بستن شبکه است./ فارس

حزب‌الله بیانیه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی را محکوم کرد

رئیس هیات شرعی حزب‌الله لبنان بیانیه تفرقه‌افکن سیزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی را در استانبول که مقاومت را به تروریستی بودن متهم کرده، محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، شیخ‌ محمد یزبک، رئیس هیات شرعی حزب‌الله با محکوم کردن بیانیه نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول که مقاومت را یک گروه تروریستی خوانده، عنوان کرد: کسانی که این بیانیه را تدوین کردند، ابزار و دست نشانده‌ هستند و در این امت برای این افراد هیچ ارزش و کرامتی نمانده است.

وی تاکید کرد: آنها نتوانستند ما را به صورت نظامی از بین ببرند و ما با هرچه در توان داریم آماده رویارویی هستیم و برای عزت اسلام و کرامت مردم ‌خود، قربانی می‌دهیم./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها