پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز امروز با حضور بیش از 700 متخصص برجسته ی دنیا در حوزه علوم اعصاب، رئیس جمهور صربستان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر علوم، وزیر صنعت ، شهردار تهران در سالن همایش های برج میلاد آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۹۶۵۸۸
آغاز به کار بزرگترین گردهمایی جراحان مغز و اعصاب جهان در ایران

به گزارش جام جم آنلاین ، دکترمجید سمیعی، رئیس پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز ضمن خوشآمدگویی به متخصصان و میهمانان حاضر در این مراسم از 90 کشور جهان، علت عدم حضور دکتر حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان در این مراسم را سفر کاری عنوان کرد.

وی که به احترام مدعوین خارجی سمپوزیوم، خوشامدگویی اولیه خود را با زبان انگلیسی آغاز کرده بود، بعد از کسب اجازه از میهمانان، اظهارات خود را به زبان فارسی ادامه داد و از دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران به خاطر حمایت از بزرگترین مرکز جراحی مغز و اعصاب دنیا در تهران و سایر حامیان برگزاری این سمپوزیوم تشکر و قدردانی کرد.

جراحان مغز از روز دوشنبه 30 فروردین تا 3 اردیبهشت با حضور در هتل اسپیناس تهران، آخرین یافته های علمی خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و علاوه بر آن در شش کارگاه علمی و بازآموزی نیز شرکت می کنند.علاوه براین، مهمانان خارجی از بزرگترین مرکز جراحی مغز و اعصاب دنیا که تا پایان سال راه اندازی خواهد شد، بازدید خواهند کرد.

در این سمپوزیوم ۳۹۸ مقاله و ۱۴۰ مقاله ارائه شده است که سطح علمی بعضی از مقالات ارائه شده توسط متخصصان ایرانی قابل توجه و حائز اهمیت است.

سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شده است و نقطه عطفی در تاریخ علوم اعصاب ایران محسوب می شود.

فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز واعصاب (WFNS) که در سال 1955 میلادی بنیان نهاده شده است، سازمانی حرفه ای، علمی و غیردولتی است که متشکل از 130 انجمن شامل 5 جامعه قاره ای، 119 انجمن جراحی مغز واعصاب ملی و 6 انجمن وابسته است که بالغ بر 30000 جراح مغز واعصاب سراسر جهان عضو آن هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها