«ودود موذن» با همراهی گروه «ره سما» کنسرت «سماع زرکوبان» را در تالار وحدت اجرا می‌کند.
کد خبر: ۸۹۶۵۳۲
موسیقی عرفانی به روایت فرزند موذن‌زاده اردبیلی

به گزارش جام جم نوا، «ودود موذن» - فرزند سلیم موذن‌زاده اردبیلی - با اعلام این مطلب به خبرنگار سرویس موسیقی ایسنا، گفت: رپرتوار این اجرا که 28 اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت، قطعاتی را به آهنگسازی ساسان شکاریان در برمی‌گیرد و با آهنگساز و تنبورنواز گروه «ره سما» است. محوریت فعالیت‌های این گروه موسیقی، عرفانی است و دف و تنبور نقش پررنگی در این موسیقی دارند.

او ادامه داد:‌ یک گره کُر نیز من را همراهی خواهد کرد و در کنار قطعات فارسی، چند قطعه‌ی آذری هم اجرا خواهم کرد و فکر می‌کنم، اولین‌بار است که موسیقی آذری در قالب موسیقی عرفانی روی صحنه می‌رود. البته در این گروه 26 نفره سازهایی مانند بالابان، کمانچه، تنبک و دیگر ادوات کوبه‌ای هم شنیده خواهند شد.

«ودود موذن» با بیان این‌که بیشتر اشعار این اجرا از مولانا هستند، گفت: قصد داریم در این اجرا دو قطعه‌ی خاطره‌انگیز یعنی «نوایی» و «باز هوای وطنم آرزوست» را هم اجرا کنیم.

این هنرمند درباره‌ی بخش آوازی این کنسرت نیز توضیح داد:‌ من در زمینه‌ی موسیقی ایرانی سابقه‌ی زیادی دارم و البته بیشتر برای اجرای قطعات آذری روی صحنه رفته‌ام. این رپرتوار 19، 20 و 21 اردیبهشت‌ماه در تبریز نیز اجرا خواهد شد و پس از آن، با هنردوستان تهرانی دیدار خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، ودود موذن‌زاده اردبیلی از سال 1358 فعالیت در زمینه‌ی موسیقی ایرانی را آغاز کرد. او با هنرمندانی از کشور جمهوری آذربایجانی مانند حاجی‌بابا حسین‌اف، یعقوب احمداف، رامیز قلی‌اف و عارف بابایف موفق به اجرای شیوه‌های مختلف موسیقی مقامی آذربایجان شده است. همچنین او همراه استاد بزرگ کمانچه، هابیل علی‌اف به اجرای کنسرت‌هایی در نقاط مختلف ایران پرداخته است. «ودود موذن» ضمن تحقیق گسترده در زمینه‌ی موسیقی عاشیقی به فراگیری نواختن ساز قوپوز نزد استاد حیدری هم پرداخته‌ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها