درباره سرمربی اسلوونیایی تیم ملی والیبال بانوان چه می‌دانید؟

دغدغه‌های بانو مایدا

مایدا چچیچ در هفته‌های اخیر به چهره خبرسازی در ورزش بانوان ایران تبدیل شد. ابتدا مطرح شدن نامش به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران او را در صدر اخبار ورزشی بانوان قرار داد سپس سفر دو هفته‌ای به ایران و حضور در تمرینات تیم‌های ملی رده‌های سنی پایین والیبال بانوان توجهات را به سمت وی جلب کرد و در نهایت انتصابش به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال بزرگسالان.
کد خبر: ۸۹۶۴۴۲

مایدا قرار است این تیم را به رقابت‌های قهرمانی آسیا ببرد و البته کار بسیار مشکلی برای ارتقای رتبه ایران در این رقابت‌ها دارد.

تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها در سال‌های اخیر از رتبه هشتمی بالاتر نیامده و با توجه به زمان نسبتا کمی که تا این رقابت‌ها باقی است سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران کار دشواری برای آماده‌سازی این تیم خواهد داشت، اما کارنامه چچیچ نشان می‌دهد باید به این تیم امیدوار بود.

کارنامه پربار

مایدا چچیچ 40 ساله است، بانویی با رزومه‌ای قابل توجه و پربار در والیبال. سرمربی اسلوونیایی تیم ملی والیبال بانوان ایران، هم در زمینه مربیگری و هم در زمانی که به عنوان یک بازیکن به میدان می‌رفت سابقه‌ای طولانی از خود بر جای گذاشته است. مایدای 180 سانتی‌متری در باشگاه‌های متعددی در والیبال بانوان اسلوونی به میدان رفته است و علاوه بر آن پس از این‌که در کشور خودش به اندازه کافی در سطح والیبال باشگاهی درخشید پیشنهاداتی از دیگر باشگاه‌های اروپایی دریافت کرد که او را به لهستان و سپس ایتالیا کشاند.

ستاره سابق والیبال بانوان اسلوونی سابقه بازی کردن در تیم ملی این کشور را هم دارد و حدود 33 بازی ملی در کارنامه‌اش ثبت کرده. مایدا همراه تیم ملی کشورش در رقابت‌های قهرمانی اروپا شرکت کرده ضمن این‌که تجربه حضور در والیبال باشگاه‌های اروپا را هم دارد.

مایدا هشت سال پیش والیبال را کنار گذاشت و پس از آن وارد دنیای مربیگری شد. آنچه از کارنامه مربیگری مایدا برمی‌آید نشان می‌دهد او در مقام مربی حداقل چهره فعال‌تری در مقایسه با مایدای بازیکن از خود نشان داده است.

او هم‌اکنون نه‌تنها سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران به شمار می‌رود که عضو کمیته استعدادیابی والیبال اروپا و البته کشور اسلوونی هم هست. مایدا هدایت تیمی در لیگ والیبال اسلوونی را بر عهده دارد. لیگ والیبال زنان اسلوونی اردیبهشت به پایان می‌رسد و پس از آن این مربی به طور تمام وقت در اختیار تیم ملی والیبال زنان ایران است.

این شرایط مایدا با شرایط رائول لوزانو، سرمربی تیم ملی والیبال مردان قابل مقایسه است. لوزانو نیز هدایت تیمی در لیگ والیبال لهستان را به عهده داشت و طبق قول و قرار قبلی ابتدا به کارش در این تیم در لیگ والیبال لهستان پایان داد و سپس به ایران آمد.

مایدای خونگرم و مهربان

مایدا به گفته فریبا سلیمانی که قرار است سرپرست تیم ملی والیبال بانوان ایران شود بسیار خونگرم است. سلیمانی می‌گوید پس از این‌که برای نخستین بار مایدا را دید بعد از ملاقاتشان این مربی در شبکه‌های اجتماعی مدام برای او پیام می‌فرستاده و این دو پس از مدتی کوتاه تبدیل به دوستانی صمیمی برای یکدیگر شدند. او قلب مهربانی دارد و به سرعت با دیگران ارتباط برقرار می‌کند. چچیچ پدری مسلمان دارد و خودش هم مسلمان است. از دیگر اطلاعات شخصی درباره او این که ازدواج کرده و یک دختر ده‌ساله دارد. دخترش نیز استعداد حیرت‌انگیزی در والیبال دارد و سلیمانی می‌گوید اگر به ایران بیاید با همین سن کم می‌تواند در لیگ برتر والیبال بانوان ایران به میدان برود. همسر چچیچ هم یک ورزشکار است، ورزشکاری از جنس بسکتبال. این بسکتبالیست سابق تیم ملی اسلوونی وجه اشتراک زیادی با همسرش مایدا دارد که یکی از آنها علاقه شدید به کار استعدادیابی در ورزش است. مایدا و همسرش به کار ریشه‌ای در ورزش بسیار علاقه دارند و معتقدند هیچ چیز به اندازه استعدادیابی پراهمیت نیست. این دغدغه بزرگ مایداست. این مربی در ایران هم چنین دغدغه‌ای خواهد داشت.

سلیمانی: مایدا را خیلی لازم داشتیم

فریبا سلیمانی درباره مایدا به جام بانوان گفت: ما واقعا به این مربی نیاز داشتیم. الان او سرمربی باشگاهی در اسلوونی است. باید توجه داشت که باشگاه‌های والیبال اسلوونی از تیم ملی ما قوی‌تر هستند. با حضور مایدا قطعا تیم ملی کشور ما بیشتر پیشرفت می‌کند. وی افزود: همان طور که جایگاه والیبال مردان بهتر شده چنین شرایطی برای والیبال زنان نیز وجود دارد. در واقع باید بگویم هر چقدر والیبال مردان بیشتر پیشرفت کرد دیدگاه نسبت به والیبال بانوان هم عوض شد. مایدا چچیچ می‌تواند کمک زیادی بکند تا این جایگاه حتی بهتر هم بشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها