برای اولین بودن اصلا لازم نیست شخص تجربه زیادی داشته باشد یا این که یک فرد بزرگسال باشد. برای اولین بودن در ورزش آنچه که اهمیت دارد ابتدا استعداد است سپس انگیزه و انرژی. همه این ویژگی‌ها را صبا نجفی داشت.
کد خبر: ۸۹۶۴۳۵

دختری که اکنون 16 سال دارد و به نظر می‌رسد تا حدودی قربانی سهل‌انگاری مسئولان ورزشی شده است، مسئولانی که بدون داشتن تخصص و آینده‌نگری باعث به هدر رفتن استعدادهایی می‌شوند که پیدا کردن جانشین برای آنها بسیار سخت است.

به هر حال صبا نجفی در مدت زمان کمی به برترین تنیسور ایران تبدیل شد. برای نخستین‌بار در تاریخ تنیس ایران او موفق شد در رده‌بندی برترین تنیس‌بازان زیر 14 سال آسیا مقام نخست را به دست بیاورد و تا مدت‌ها این عنوان را در اختیار داشت، اما برای دختری که لقب «شاراپووا» به خودش داد همه چیز طبق مراد پیش نرفت. صبا همان طور که بسرعت در تنیس ایران پیشرفت کرد و موفق شد به مقام نخست رنکینگ زیر 14 ساله‌های آسیا برسد به همان سرعت نیز ستاره فروغش خاموش شد.

صبا افتخارات متعددی در سطح آسیا دارد. چهار قهرمانی در تورهای زیر 14 و زیر 12 سال آسیا در کشورهای قطر، مالزی، کویت و فیلیپین عمده افتخارات صبا نجفی در رقابت‌های برون‌مرزی محسوب می‌شود. ضمن این که او در رقابت‌های داخلی نیز هفت عنوان قهرمانی در رده‌های سنی مختلف در کارنامه خود دارد. صبا که پیشرفت خوبی داشت به طور ناگهانی متوقف شد، این در حالی است که می‌توانست تا مدت‌ها بدرخشد و کاپ‌های جدیدتری به ویترین افتخارات خود اضافه کند. نبود یک برنامه‌ریزی مناسب و مشاوره‌های غلط او را نه‌تنها از سطح اول تنیس آسیا که از تنیس ایران هم دور کرد. مدتی ناپدید شد، اما دوباره برگشت. بعد خبر رسید که صبا در نوجوانی از ورزش قهرمانی خداحافظی کرده، اما مدتی بعد باز هم برگشت، بازگشتی که چندان درخشان نبود. صبا که استعداد حیرت‌انگیزی در تنیس داشت موفق نشد موفقیت‌هایش را تکرار و دوباره به میان ستاره‌های تنیس آسیا راه پیدا کند. فرصتی برای او باقی است؟ او کار خیلی سختی دارد. در حالی که صدف صادق وزیری همدوره‌ای او هنوز در تیم ملی حضور دارد، صبا روز به روز بیشتر از شرایط عالی دور می‌شود، اما با این حال او در همان روزهای محدود درخشش خود در تنیس موفق شد موفقیتی تاریخی به دست بیاورد و به رده نخست زیر 14 ساله‌های آسیا برسد.

تیم ملی تنیس بانوان همین هفته پیش به رقابت‌های فد کاپ رفت، رقابت‌هایی که تنیسورهای ایرانی در آن نتایج درخشانی به دست نیاوردند. جای صبا نجفی در این رقابت‌ها خالی نبود؟ اصلا سوال مهم‌تر این است که او دوباره به ستاره درخشان تنیس بانوان ایران تبدیل می‌شود؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها