اسناد تخلفات 2 شرکت دولتی منتشر شد

خرید ساختمان با پول صندوق توسعه ملی

احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به انکار تخلف در برداشت از صندوق توسعه ملی از سوی معاون اول رئیس‌جمهور و سازمان مدیریت، اسناد این تخلف در دولت روحانی را منتشر کرد.
کد خبر: ۸۹۶۳۴۷

به گزارش فارس، احمد توکلی با اعلام این‌که میل نداشتم به دولت جواب بدهم اما خیرخواهی و شفافیت مجبورم کرد، گفت: مقامات به‌جای متهم کردن منتقدان خیرخواه، به مدیران خود، بیشتر نظارت کنند.

هفته گذشته در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال جاری، احمد توکلی در صحن علنی مجلس از تخلف برخی شرکت‌های دولتی در مصرف وجوه صندوق توسعه ملی خبر داد و اعلام کرد این شرکت‌ها بخشی از پولی را که برای واردات کالاهای اساسی دریافت کرده بودند، صرف خرید ساختمان و هزینه‌های جاری کرده‌اند.

اظهارات توکلی که بیانگر بروز این تخلف در دولت یازدهم بود، با واکنش سازمان مدیریت مواجه شد و این سازمان در جوابیه‌ای مفصل، ادعای این نماینده مجلس را به‌طور کامل تکذیب کرد. همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز تخلف مذکور را از اساس رد کرد.

در واکنش به این تکذیبیه‌ها، دیروز توکلی اسناد تخلف در مصرف وجوه دولتی در دولت یازدهم را منتشر کرد.

در این اسناد، بر تخلف شرکت‌های دولتی در مصرف منابع صندوق توسعه صحه گذاشته شده است.

براساس یکی از این اسناد، سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به تاریخ 30 آذر 94 خطاب به حجتی وزیر جهادکشاورزی از تخلف شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه خبر داده است.

در گزارش سازمان بازرسی کل کشور آمده است: مدیرعامل شرکت جهاد سبز تا تاریخ 30 بهمن 93 مبلغ 152میلیارد تومان از محل فروش کودشیمیایی و یارانه از آن وزارتخانه دریافت کرده، در صورتی‌که تنها مبلغ 45 میلیارد تومان از اعتبار ارزی دریافتی از محل منابع صندوق توسعه ملی را تسویه کرده و الباقی آن به مبلغ 42 میلیارد تومان بابت خرید ساختمان و 12 میلیارد تومان به عنوان قرض به ترتیب در وجه شرکت بیمه رازی و 3 درصد حق‌العمل عملیات بازرگانی واریز شده و الباقی در حساب‌های شرکت مذکور موجود است.

طبق این سند، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات صنایع روستایی عشایری جاهد نیز تا تاریخ 30 بهمن 93 مبلغ 236 میلیارد تومان از محل فروش کود شیمیایی و یارانه از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و اداره کل امور مالی آن وزارتخانه دریافت کرده، لیکن به‌جای تسویه حساب اعتبار ارزی دریافتی از محل صندوق توسعه ملی، مبلغ 173 میلیارد تومان بابت خرید و احداث دو دستگاه ساختمان و مبلغ دو میلیارد تومان بابت خرید تراکم خرج کرده است.

این سند نشان می‌دهد ذی‌حساب و مدیرکل امور مالی وزارت جهادکشاورزی نیز مبلغ 22 میلیارد تومان بیش از دستور آقای عباس کشاورز معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی در وجه شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات صنایع روستایی عشایری جاهد پرداخت کرده است. همچنین مبلغ یک میلیارد تومان از محل یارانه برداشت و به حساب دریافتی سایر منابع منظور و از آن محل مبلغ 721 میلیون تومان بابت خدمات رفاهی به کارکنان وزارتخانه پرداخت کرده است.

سازمان بازرسی کل کشور در پایان این نامه ، خواستار تذکر وزیر جهادکشاورزی به شرکت‌های متخلف و تسویه این وجوه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها