مرد معتاد وقتی فهمید دوستش 111 میلیون تومان در حسابش پول دارد، نقشه قتل او را طراحی و اجرا کرد.
کد خبر: ۸۹۶۳۳۷

به گزارش جام‌جم، 18 دی‌ماه سال گذشته مردی با مراجعه به پلیس مشهد از ناپدید شدن پسرش خبر داد. او در شکایتش گفت: پسرم که با تاکسی در شهر کار می‌کرد، به طرز مرموزی ناپدید شده و تلفن همراهش هم خاموش است.

در پی این شکایت، پرونده‌ای در پلیس آگاهی تشکیل شد و مشخصات خودروی تاکسی پیکان در اختیار گشت‌های پلیس قرار گرفت. با گذشت چند روز از این شکایت، خودرویی که در خیابان طبرسی شمالی بدون سرنشین رها شده بود، پیدا وبا بررسی پلاک آن مشخص شد، متعلق به مرد ناپدید شده است. خودروی تاکسی به پارکینگ منتقل شد و خانواده مرد جوان، خودرو را شناسایی کرده و آن را با دستور قاضی تحویل گرفتند. بعد از انتقال خودرو به خانه، خانواده مرد ناپدید شده به جست‌وجوی آن پرداخته و در صندوق عقب با جسد پسرشان که در پتو پیچیده شده بود، مواجه شدند. با کشف جسد مرد 39ساله، موضوع به قاضی احمدی‌نژاد، بازپرس ویژه قتل مشهد اعلام شد و او همراه تیمی از کارآگاهان جنایی در خانه مورد نظر در منطقه احمدآباد حاضر شدند.

در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد بیش از دو هفته از مرگ این مرد می‌گذرد و آثار درگیری روی گردن او مشاهده می‌شود. پس از بررسی‌ها، جسد برای تعیین علت و زمان مرگ به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات کارآگاهان برای کشف راز این قتل آغاز شد.

تجسس‌های پلیس در این پرونده نشان داد، طی چند مرحله از کارت مقتول پول برداشت شده است که این موضوع احتمال قتل با انگیزه سرقت را مطرح کرد.

در مرحله دیگری از تحقیقات، ماموران با ردیابی تماس‌های مقتول به یکی از دوستان او به نام محسن مشکوک شده و او را احضار کردند که این مرد در بازجویی‌ها منکر هرگونه نقشی در این قتل شد.

ماموران جنایی که به اظهارات محسن مشکوک شده بودند، او را به طور نامحسوس زیر نظر گرفته و دریافتند تنها مظنون این جنایت اعتیاد شدیدی به موادمخدر دارد.

با بررسی دوربین‌های مداربسته بانک‌هایی که از خودپرداز آنها، پول‌های مقتول برداشت شده بود، رد پای سه پسر جوان به دست آمد و 21 فروردین امسال آنها دستگیر شدند. یکی از متهمان که پسر محسن است، در بازجویی‌ها گفت: پدرم کارت بانکی را به من داد و خواست از آن برداشت کنم. من هم با کمک دوستانم این کار را انجام دادیم. از ماجرای قتل هم بی‌اطلاع بودیم.

پس از این اظهارات، محسن دوباره دستگیر شد که در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد. مرد معتاد درباره انگیزه‌اش گفت: یک روز که با مقتول در حال صحبت بودم، مدعی شد 111 میلیون تومان در حسابش است. وسوسه شدم تا پول را سرقت کنم. 18 دی او را به محلی خلوت کشانده و ضربه محکمی به سرش زدم. بعد هم کیسه‌ای پلاستیکی روی سرش کشیده و خفه‌اش کردم. پس از مرگ کارت عابربانکش را دزدیده و جسد را داخل صندوق عقب خودرویش قرار دادم.

سرهنگ حمید رزمخواه، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با تائید این خبر گفت: تحقیقات از متهمان در پلیس آگاهی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها