مرد وکیل که با کمک کارچاق‌کن‌ها خود را از آشنایان قضات معرفی و از مراجعه‌کنندگان به مجتمع‌های قضایی کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
کد خبر: ۸۹۶۳۲۵

به گزارش جام‌جم، بیست‌ودوم فروردین امسال زن جوانی با حضور در معاونت ارجاع دادسرای ناحیه 34 تهران گفت: شوهرم به اتهام سرقت بازداشت شده است. در همین ارتباط چند روز پیش با مردی بیرون از دادسرا آشنا شدم. او مدعی بود اگر وکیلی را که وی معرفی می‌کند، انتخاب کنیم، این وکیل می‌تواند هر چه زودتر مقدمات آزادی شوهرم را فراهم کند. همچنین او می‌تواند به دلیل آشنایی با قضات، مجازات حبس شوهرم را کاهش دهد، در غیر این صورت سال‌های سال شوهرم باید در زندان بماند. با اعتماد به گفته‌های این مرد، با آن وکیل ملاقات کردم و او مبلغ ده میلیون تومان از من خواست تا کارهای حقوقی پرونده را انجام دهد.

وی اضافه کرد: اکنون می‌خواهم بدانم فقط همین یک وکیل باید وکالت خانواده زندانیان را به عهده بگیرد یا می‌توانم وکیل دیگری را هم انتخاب کنم. چون ما مستاجریم و شوهرم هزینه زندگی‌مان را تامین می‌کرد. کسی را هم ندارم که در حل مشکل پیش آمده برای شوهرم، کمکم کند.

مسئولان قضایی در ادامه تحقیقات متوجه شدند نام وکیل مورد نظر در کانون وکلا وجود دارد و او حق نداشته از این زن به اجبار ده میلیون تومان به عنوان حق‌الوکاله درخواست کند. همین سرنخ کافی بود که مسئولان قضایی احتمال دهند این مرد با سوءاستفاده از موقعیت خود در حال کلاهبرداری از خانواده‌های زندانیان است .

همزمان با تشکیل پرونده قضایی در شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران ، با دستور قاضی سیدمحمود محمدی تحقیقات ماموران اداره 14 پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این وکیل و رازگشایی از فعالیت‌های مجرمانه وی آغاز شد. سرانجام چند روز پیش این وکیل زمانی که می‌خواست خانواده دیگری را برای کلاهبرداری به دام بیندازد ، ناکام مانده و دستگیر شد. این در حالی بود که تحقیقات درباره این پرونده نشان می‌داد این وکیل از دو سال پیش به کار وکالت مشغول شده و کلاهبرداری‌هایش را از خانواده‌های زندانیان از سال گذشته آغاز کرده است .

در تحقیقات بعدی و با توجه به این که حساب بانکی متهم پرونده با دستور قضایی مسدود شده بود، در بررسی این حساب بانکی مشخص شد مبالغی کلان توسط خانواده‌های زندانیان به حساب وی واریز شده است . این در حالی بود که تحقیقات نشان می‌داد این وکیل با استخدام افرادی به عنوان کارچاق‌کن، طعمه‌هایش را در اطراف مجتمع‌های قضایی شکار می‌کرد.

قاضی پرونده با هشدار به قانون‌شکنان، اعلام کرد جست‌وجوی پلیس برای شناسایی دیگر جرایم این وکیل و دستگیری همدستان فراری وی ادامه دارد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها