دربی هشتاد و دوم در حالی 4 بر 2 به سود پرسپولیس شد که کسی چنین نتیجه‌ای را پیش‌بینی نمی‌کرد، به عنوان یک استقلالی این برد را به پرسپولیسی‌ها تبریک می‌گویم، چون تیمشان بهتر بود و فوتبالی این بازی را بردند. از طرفی هرچند این شکست برای استقلال خیلی تلخ است، اما این پایان کار نیست و نباید روحیه تیم کاملا از بین برود. در مجموع توجه به چند نکته ضروری است:
کد خبر: ۸۹۶۳۱۹

1ـ واقعیت این است که این دربی مثل همه دربی‌های گذشته بود، اما این بار صدرنشینی را در دل خود داشت و این نکته، حساسیت را بیشتر کرده بود. از طرفی با توجه به نتایج هفته‌های گذشته دو تیم که پرسپولیس در حال صعود بود و استقلال در حال نزول، کار استقلال به لحاظ روحی ـ روانی خیلی سخت شد و در مقابل پرسپولیس شرایط بهتری داشت و کاملا بر بازی مسلط بود. پرسپولیس در این بازی، هم چهار تا گل زد و هم موقعیت‌های خوبی را از دست داد.

2ـ علاوه بر این، شروع خوب پرسپولیس همزمان با تردید استقلال و نبود یک تدبیر تاکتیکی مشخص نزد این تیم که هم در دفاع و هم در حمله با سردرگمی مواجه شده بود به مرور پرسپولیس را بر اوضاع مسلط‌تر کرد و با نظم دفاعی و حمله، بازی را در اختیار گرفت در حالی که استقلال عنان کار از دستش خارج شده بود.

3ـ در دو روز گذشته در حالی برخی هواداران استقلال از کادرفنی تیم انتقاد کردند که به نظرم باید به تفکرات مربی احترام گذاشت. هر مربی تفکرات خاص خودش را دارد و این‌که کجا و چگونه تصمیم‌گیری کند به سلیقه و اختیار او بستگی دارد و هوادار باید به این تفکرات احترام بگذارد.

4ـ این پایان کار برای استقلال نیست. این تیم باید هرچه سریع‌تر از نظر فنی و روحی ریکاوری شود، استقلال بازی فوق‌العاده سختی با فولاد در پیش دارد؛ دیداری که اگر در آن هم نتیجه نگیرد در بحرانی بد گرفتار شده و نه تنها قهرمانی که حتی از کسب عنوان سومی در لیگ و قهرمانی در جام حذفی هم دور می‌شود. بنابراین توصیه‌ام به کادرفنی و مدیران باشگاه این است که تیم را خیلی زود ریکاوری کنند.

5 ـ هر چند الان وقت انتقاد نیست و همه استقلالی‌ها باید تلاش کنند در این روزها به تیم روحیه بدهند، اما یک نکته را در ریشه‌یابی شرایط متفاوت این روزهای‌های استقلال و پرسپولیس نباید فراموش کرد؛ پرسپولیس مزد وقت دادن به برانکو را می‌گیرد؛کسی که در ابتدای فصل باشگاه تعدادی بازیکن به او تحویل داد و او به مرور زمان تفکراتش را در تیم پیاده کرد و با اعتماد به نفسی که به بازیکنانش داد حتی در نیم فصل هم نیازی به جذب بازیکن جدید احساس نکرد. برانکو با تلاش، نظم و برنامه تیمی، آرام آرام به صدر جدول رسید، اما استقلال در هفته‌های ابتدایی در حالی که همه تیم‌ها شرایط فنی خوبی نداشتند با رویکرد کسب نتیجه توانست امتیازاتی را جمع کند. وقتی در ادامه به دلیل مصدومیت، دو سه بازیکن را از دست داد و دیگر تیم‌ها بتدریج اوضاع فنی بهتری پیدا کردند، با بحران مواجه شد. با این حال الان وقت پرداختن به جزئیات نیست و فقط باید به ریکاوری تیم فکر کرد.

صمد مرفاوی

سرمربی پیشین استقلال تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها