کدام تیم به جام نزدیک‌تر است

پرسپولیس یا استقلال؟

کدام تیم از شانس بیشتری برای قهرمانی در لیگ برتر برخوردار است؟ پرسپولیس صدرنشین یا دو همنام استقلالی که حالا در رده‌های دوم و سوم جدول قرار دارند. روی کاغذ، سرنوشت قهرمانی در اختیار تیمی است که بیشترین امتیاز را دارد.
کد خبر: ۸۹۶۳۱۳

پرسپولیسی‌ها اگر هر چهار بازی باقیمانده را ببرند دیگر نیازی نیست نگران نتایج دیگر مدعیان باشند، اما حداقل در همین 14 فصل اخیر سابقه نداشته تیمی هر 12 امتیاز بازی‌های پایانی‌اش را به‌دست بیاورد. این شرایط برای استقلال خوزستان و استقلال تهران هم صادق است. پس برای پیدا کردن قهرمان این فصل باید به دنبال نام تیمی گشت که در هفته‌های باقیمانده، کمترین امتیاز را از دست بدهد.

ابتدا نگاهی می‌اندازیم به دیدارهای سه مدعی قهرمانی در چهار هفته پایانی لیگ پانزدهم:

هفته 27: گسترش فولاد تبریز ـ استقلال خوزستان، استقلال اهواز ـ پرسپولیس، استقلال ـ فولاد

هفته 28: پرسپولیس ـ نفت، استقلال خوزستان ـ راه‌آهن، سایپا ـ استقلال

هفته 29: استقلال ـ تراکتورسازی، پدیده ـ استقلال خوزستان، گسترش فولاد ـ پرسپولیس

هفته 30: پرسپولیس ـ راه‌آهن، استقلال خوزستان ـ ذوب‌آهن، صبا ـ استقلال

به لحاظ تعداد بازی‌های خانگی، استقلال تهران یک بازی بیشتر از پرسپولیس و استقلال خوزستان میزبانی دارد. این موضوع در هفته‌های پایانی لیگ امتیاز بزرگی محسوب می‌شود.

البته حریفان استقلال، حریفان ساده‌ای نیستند. آنها باید با فولاد، تراکتورسازی، سایپا و صبای قم بازی کنند. در این میان بازی با تراکتورسازی که برای کسب سهمیه آسیا می‌جنگد و همین‌طور بازی با صبا در قم در هفته پایانی، بزرگ‌ترین چالش‌های تیم مظلومی هستند.

این چالش‌ها برای عبدالله ویسی و شاگردانش هم وجود دارد. آنها ابتدا باید با گسترش فولاد بازی کنند که بهترین تیم لیگ پانزدهم در بازی‌های خانگی به شمار می‌رود. بازی با راه‌آهنی که برای بقا می‌جنگد هم به هیچ وجه آسان نیست. همین‌طور بازی با پدیده در مشهد و بازی با ذوب‌آهن در هفته پایانی، اگر ذوب‌آهنی‌ها تا آن هفته هنوز شانس قرار گرفتن در مکان چهارم جدول و کسب سهمیه لیگ قهرمانان را داشته باشند.

گسترش فولاد که در هفته 27 میزبان استقلال خوزستان است در هفته 29 نیز از پرسپولیس پذیرایی می‌کند.

به این ترتیب باید گفت تیم فراز کمالوند در تعیین قهرمان این فصل، نقش پررنگی ایفا می‌کند.

پرسپولیس قبل از این چالش باید با نفت در تهران بازی کند که آن بازی هم با توجه به موقعیت نفت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان، دشواری‌های خاص خودش را دارد. دو بازی باقیمانده پرسپولیس با دو تیم قعرجدولی استقلال اهواز و راه‌آهن است. دیدارهایی که به ترتیب در هفته‌های 27 و 30 برگزار می‌شود.

فارغ از وضعیت رقبا، شرایط روحی ـ روانی مدعیان در کسب امتیازات باقیمانده بیشترین تاثیر را دارد. از این حیث باید پرسپولیس را شانس اول قهرمانی دانست.

شاگردان برانکو از هفته ششم به بعد باختی را متحمل نشده‌اند، از هفته نخست در تمام بازی‌ها گلزنی کرده اند و در هر چهار بازی اخیر هم با برد، زمین مسابقه را ترک کردند. به این آمارها باید کسب هر شش امتیاز دور برگشت مقابل استقلال خوزستان و استقلال تهران را هم اضافه کرد.

سیر صعودی پرسپولیس در حالی است که دیگر مدعی پایتخت، یعنی استقلال ده هفته است سیری نزولی را در پیش گرفته و از 30 امتیاز ممکن فقط 12 امتیاز به‌دست آورده است. کسب تنها دو پیروزی در این ده بازی در کنار شکست سنگین 4 بر 2 مقابل پرسپولیس در دربی، قطعا فشار روحی ـ روانی مضاعفی را به پرویز مظلومی و تیمش در هفته‌های پایانی لیگ وارد می‌کند.

برخلاف استقلال که در نیم‌فصل دوم نتایج ضعیفی به دست آورد، استقلال خوزستان تقریبا از ابتدای فصل، روند ثابتی را در پیش گرفته است. آنها بهترین خط دفاع لیگ را دارند و امیدوارند با اتکا به همین نقطه قوت در چهار هفته پایانی به هدف بزرگشان که همان قهرمانی در لیگ است، دست پیدا کنند.

البته شاگردان ویسی هم در 11 هفته نخست نیم‌فصل دوم، پنج امتیاز کمتر از نیم‌فصل اول به‌دست آورده‌اند که نشان از یک افت نامحسوس دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها