ثبت‌نام دریافت کارت ویژه خرید یارانه‌ای کتاب از نمایشگاه تهران برای دانشجویان و طلاب آغاز شد

توجه به اهل قلم در نمایشگاه کتاب

آغاز ثبت‌نام بن دانشجویی، اختصاص یارانه 50 درصدی خرید کتاب برای مهدهای کودک، افزایش 60 درصدی بن‌ اهل قلم و تشریح فعالیت‌های تالار گفت‌وگو، عمده‌ترین اخبار بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.
کد خبر: ۸۹۶۲۳۸

به گزارش جام‌جم، هر چه به روزهای برگزاری بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نزدیک‌تر می‌شویم، اخبار بیشتری هم از این رویداد مهم فرهنگی به گوش می‌رسد. نخستین خبر این‌که از روز گذشته ثبت‌نام برای دریافت کارت ویژه خرید یارانه‌ای کتاب از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای دانشجویان سراسر کشور آغاز شد. این بن‌کارت‌های دانشجویی صرفا ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی است.

بن 50 هزار تومانی دانش‌آموزان

دانشجویان تا ساعت 24 اول اردیبهشت فرصت دارند با مراجعه به سامانه توزیع بن کارت دانشجویی به نشانی http://bon.tibf.ir درخواست خود را برای دریافت بن صدهزار تومانی خرید کتاب ثبت کنند. سهم دانشجو در دریافت بن‌های صدهزار تومانی، 60 هزار تومان است که پرداخت آن از طریق اپلیکیشن «آپ» و پس از نهایی شدن فرآیند ثبت نام انجام می‌شود. بن دانش‌آموزی نیز 50 هزار تومان است که 50 درصد آن به صورت یارانه و 50 درصد سهم پرداختی دانش‌آموز است. به گزارش مهر، طی هماهنگی‌ با اپراتورهای تلفن همراه کشور، استفاده از اپلیکیشن «آپ» در مدت زمان برگزاری نمایشگاه هیچ هزینه‌ای برای اینترنت همراه بازدیدکنندگان نمایشگاه نخواهد داشت. لذا دارندگان سیمکارت‌های دائمی و اعتباری تمامی اپراتور‌ها می‌توانند به صورت رایگان و بدون کم شدن حجم ترافیک اینترنت همراه خود از طریق این اپلیکیشن و با استفاده از اعتبار بن کتاب خود اقدام به خرید کتاب کنند.

50 درصد تخفیف برای مهدهای کودک

تا حرف یارانه و بن کتاب است، این خبر را هم بدهیم که مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد از اختصاص یارانه خرید کتاب به سازمان بهزیستی به منظور تجهیز کتابخانه‌ها در ایام برگزاری بیست‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد. همایون امیرزاده در این باره گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بهزیستی کشور به منظور ترویج و تعمیق کتابخوانی به امضا رسید و یکی از بندهای این تفاهم‌نامه به موضوع تخصیص ساعت کتاب و کتابخوانی در مهدهای کودک‌ اختصاص داشت.

او افزود: از همین رو در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تخفیف 50 درصدی به کتابخانه‌ مهدهای کودک‌ ارائه می‌شود تا نسبت به تجهیز کتابخانه‌های خود برای مربیان و کودکان در مهد‌ها اقدام کنند. امسال این طرح برای سه استان تهران، قم و البرز در نمایشگاه کتاب تهران اجرا می‌شود.

رشد 60 درصدی بن اهل قلم

اما امسال گویا سهمیه بن الکترونیک اهل قلم رشد چشمگیری داشته است. به طوری که مبلغ بن اهل قلم ویژه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با افزایش 60 درصدی نسبت به سال گذشته، به 250 هزار تومان افزایش یافت که به صورت رایگان در اختیار اهالی قلم قرار خواهد گرفت.

بر این اساس، پدیدآورندگانی که در پنج سال اخیر در حوزه کتاب بزرگسال، دو عنوان کتاب به چاپ رسانده‌اند و آن دسته از پدیدآورندگانی که طی پنج سال اخیر در حوزه کتاب کودک و نوجوان سه عنوان کتاب منتشر کرده‌اند، بن کارت خرید کتاب را دریافت خواهند کرد.

همچنین آن دسته از پدیدآورندگانی که در گذشته کارت بن الکترونیک از خانه کتاب دریافت کرده‌اند، مبالغ به همان کارت واریز می‌شود و پدیدآورندگانی که از بن کارت الکترونیک برخوردار نبوده‌اند، برای آنها کارت صادر خواهد شد. پدیدآورندگانی که از کارت عضویت در انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و انجمن اهل قلم ایران برخوردارند، کارت بن الکترونیک آنها شارژ خواهد شد. همچنین پدیدآورندگان که کارت عضویت این دو انجمن را دارند در صورتی که فهرست آنها با شرایط پرداخت بن الکترونیک مغایرت داشته باشد، مشمول این طرح نخواهند شد.

تشریح برنامه‌های تالار گفت‌وگو

خبر دیگر از نمایشگاه این‌که، معاون کمیته فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران از برنامه‌های علمی و فرهنگی تدوین شده و در حال تصویب نمایشگاه خبر داد و گفت: به دنبال نظرسنجی از اهالی نشر و قلم و پس از چندین جلسه با حضور شورای مشورتی کمیته فعالیت‌های فرهنگی، فعالیت‌های ما در قالب برنامه‌های بخش‌بندی شده به اجرا درخواهد آمد. وی درباره جزئیات برنامه‌های تالار گفت‌وگو در نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: برنامه‌های این تالار دربرگیرنده موضوعاتی است که به شکل خاص به حوزه نشر و قلم مربوط می‌شود و مسائل مورد نظر ناشران را از جنبه‌های مختلف و از دیدگاه‌های کارشناسی مورد توجه قرار می‌دهد.

فروغی افزود: نشست‌های تالار گفت‌وگو که به صورت پنل و سخنرانی برنامه‌ریزی شده است، با حضور صاحب نظران به صورت موضوعی اداره خواهد شد و محلی برای ارائه راهکارهای علمی در جهت پیشبرد اهداف صنعت نشر کشور است.

معاون کمیته فعالیت‌های فرهنگی موضوعاتی همچون «بحران محتوا»، «تولید و ویژگی‌های آن» و «توزیع و بازاریابی» را از جمله محورهای مربوط به تالار گفت‌وگو در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دانست.بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت برای نخستین بار در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها