تمرینات سخت ملی‌پوشان والیبال ادامه دارد

بگیـر، بپـر و بـزن

صحبت‌هایی که از اردوی تیم ملی والیبال شنیده می‌شود از ایجاد ارتباط عمیق میان بازیکنان و مربیان تیم ملی خبر می‌دهد. رائول لوزانو ـ که مربی باتجربه‌ای است ـ در مدت کوتاهی خود را بر بازیکنان والیبال ایران ثابت کرد تا آنها چشم بسته، گفته‌ها و نکته‌های این سرمربی آرژانتینی را بپذیرند. برای ایجاد این ارتباط، نگاه پدرانه در خارج از زمین و سختگیری‌های توام با رعایت نظم و نکات فنی کافی است، آن هم برای تیمی که بازیکنانش در طول دهه اخیر بارها نشان داده‌اند شور و اشتیاق زیادی برای یادگیری آموزه‌های تازه والیبال دارند.
کد خبر: ۸۹۶۲۲۰
بگیـر، بپـر و بـزن

تمرینات تیم ملی والیبال صبح‌ها و عصر دایر است و بازیکنان بخش نخست را با شدت بیشتری انجام می‌دهند تا رفته‌رفته با نزدیک شدن به زمان بازی‌های انتخابی المپیک، بدن‌ها آزاد شود و ملی‌پوشان، سبکبال و راحت بر فراز تور جولان دهند و روی زمین برای توپگیری و دریافت جست و خیز داشته باشند.

برای رسیدن به این هدف، تمرینات بدنسازی بسیار دشواری در نظر گرفته شده است. بازیکنان با شدت زیادی زیر وزنه می‌روند و استارت‌های ناگهانی آنها در تمرین سرعتی، انگیزه‌های بیشترشان را برای آمادگی نشان می‌دهد. در بین این تمرینات اما صحبت‌هایی هم شنیده می‌شود. این که همگی می‌گویند لوزانو، مربی جدی و سختگیری است و ما شرایط سختی را با وجود او تجربه می‌کنیم.

برخی بازیکنان هم مصدومیت‌های کهنه دارند که باید با احتیاط به تمرینات ادامه دهند تا در زمان کوتاه باقیمانده آسیب نبینند؛ برای مثال شهرام محمودی که مصدومیت قدیمی شانه دارد و گاهی روی تمرینات شیرجه محتاط است. اما گاهی در تمرین شرایطی پیش می‌آید که ناگزیر است شیرجه بزند. فریاد بازیکنان که یکدیگر را تشویق می‌کنند فضای تمرین را کاملا رقابتی کرده است. هر بار سرویسی زده می‌شود یک نفر می‌گوید بگیر، بپر و بزن و... به این ترتیب تمرین در سکوت محض برگزار نمی‌شود و ملی‌پوشان با صدای خود به همدیگر روحیه می‌دهند.

این نوع تمرینات با سطح انگیزه و نظم و انضباط فراوان آن در زمان ولاسکو بیشتر دیده شده بود. هر چه باشد تیم ملی در راه بازی‌های انتخابی المپیک است و باید روزهای سخت به خود ببیند.

تیم ملی والیبال ایران خود را برای حضور در مسابقه‌های انتخابی المپیک که از هشتم خرداد در توکیو آغاز می‌شود، آماده می‌کند. زمان زیادی نیست، اما تمرینات زیاد است. همین‌طور انگیزه‌های تیمی که قرار است به رویای 52 ساله حضور نیافتن در المپیک برای نخستین بار خاتمه دهد.

حمایت از ملی‌پوشان

اردوی تیم ملی والیبال با حضور مسئولان ورزش برای ملی‌پوشان دلگرمی ایجاد می‌کند. در یکی از این تمرینات کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک در کنار محمد رضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال، تمرینات ملی‌پوشان را از نزدیک شاهد بودند.

داورزنی می‌گوید: حمایت مسئولان ورزش سبب شده تیم ‌ملی والیبال در مسیر آماده‌سازی خود مشکلی نداشته باشد و ما به همین دلیل توانستیم با بر‌نامه‌ریزی،دغدغه‌ و مشکلات موجود را از بازیکنان‌مان دور کنیم و شرایط خوبی برای والیبال ایران رقم بزنیم. این که دوستان ما توجه زیادی به والیبال دارند و پیگیر تمرینات هستند و از اردوهای تیم ‌ملی بازدید به عمل می‌آورند، خودش پشتوانه بزرگی است. والیبال رشته‌ای تیمی است که بخت کسب سهمیه المپیک دارد. تمام اراده والیبال انگار نیم قرن جمع شده تا امسال این تیم به المپیک برود. از طرفی مجموعه این فدراسیون نیز مسیری را طی کرده است که سبب شده مردم هم توقع زیادی از والیبال داشته باشند. داورزنی اما درباره سطح انتظارات مردم می‌گوید: تلاش کرده‌ایم با بر‌نامه‌ریزی‌های خودمان انتظارات را برآورده کنیم. انتظارات در حال‌ حاضر به شکلی شده که جامعه انتظار دارد ما برابر تیم‌های قدرتمند هم شکست نخوریم.

صحبت‌های داورزنی در حالی مطرح شد که کیومرث هاشمی به اتفاق اصغر رحیمی، سرپرست کاروان ایران در المپیک ریو کنار رئیس فدراسیون والیبال حاضر شده بودند. در واقع صحبت‌های او هاشمی را مجبور کرد دقایقی با لوزانو گفت‌وگو کند و به او بگوید چند دوره در المپیک حاضر بوده، بنابراین تجربه زیادی دارد و می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های والیبال ایران، این بار با تیم ملی ایران به المپیک وارد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها