هدست‌های واقعیت مجازی هنوز نتوانسته‌اند به صورت گسترده در بین کاربران مورد استفاده قرار گیرند. با این‌حال شاهد ورود شرکت‌های مختلف به این حوزه هستیم. حالا نوبت به هواوی رسیده و این کمپانی چینی نیز قصد معرفی یک هدست واقعیت مجازی به نام Huawei VR را دارد.
کد خبر: ۸۹۶۱۰۰
هدست واقعیت مجازی هواوی با پوشش صدای ۳۶۰ درجه

به گزارش جام جم کلیک ، پس از معرفی دو تلفن هوشمند جدید هواوی پی 9 و پی 9 پلاس، به‌نظر می‌رسد که این شرکت چینی، قصد دارد علاوه بر صنعت موبایل، در بازار هدست‌های واقعیت مجازی نیز وارد شود. کمپانی مورد اشاره طرح مفهومی دستگاهی به‌نام Huawei VR را معرفی کرده که به‌نظر می‌رسد از لحاظ ظاهری شبیه به هدست واقعیت مجازی سامسونگ یعنی Gear VR است. همچنین می‌توان شکل این هدست را با توجه به صفحه‌ی بزرگ جلویی آن، شبیه به طراح‌های علمی-تخیلی دانست.

البته بخش هیجان‌انگیز دستگاه یاد شده به همینجا ختم نمی‌شود. در واقع یکی از بخش‌های ویژه‌ی این محصول، پوشش صدای ۳۶۰ درجه‌ی آن است که هواوی سعی دارد در اولین هدست واقعیت مجازی‌اش آن را بکار ببرد. اگر علاوه بر لذتی که از تجربه‌ی کار با واقعیت مجازی می‌برید، صدای فراگیر هم داشته باشید، در این حالت می‌توانید حتی مسیر حرکت صوت را هم به خوبی در فضای مجازی حس کنید. هواوی در این رابطه می‌گوید کاربران نمی‌توانند از عینک‌ در زیر هدفونی که بر سر زده‌اند استفاده کنند؛ اما توجه به لنز‌های قابل تنظیم هدست مورد اشاره، دیگر با مشکلی در این زمینه مواجه نخواهید شد.

هدست واقعیت افزوده Huawei VR نمای دید ۹۵ درجه‌ای را ارائه می‌دهد که برای رقابت با هدست Samsung Gear VR کافی و مناسب است؛ چرا که محصول سامسونگ نیز زاویه‌ی دید ۹۶ درجه‌ای را به کاربر ارائه می‌دهد. کمپانی چینی هواوی در حال آماده کردن خود برای رقابت با رقبا در بخش نرم‌افزاری و محتوا نیز هست و در این زمینه ۴۰۰۰ فیلم را به صورت رایگان در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. البته احتمالا بیشتر این فیلم‌ها از نوع فیلم‌های مخصوص واقعیت مجازی نیستند. علاوه بر این، تعداد ۴۰ بازی و ۳۵۰ تصویر پانوراما و در نهایت ۱۵۰ تور مجازی نیز در اختیار کاربران خواهد بود.

البته متاسفانه که هواوی هنوز زمان معرفی و عرضه این محصول را اعلام نکرده؛ بنابراین اگر شما هم به این دستگاه علاقمند شده‌اید برای آگاهی از جزئیات بیشتر چاره‌ای جز صبر کردن نخواهید داشت. ما نیز در زومیت به محض دریافت اطلاعات جدید درباره این هدست واقعیت مجازی، شما را در جریان قرار خواهیم داد.

با توجه به بازار کنونی هدست‌های واقعیت مجازی و اینکه این محصولات هنوز نتوانسته‌اند آنطور که باید و شاید بین کاربران عمومی به صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرند، آیا ورود هواوی در این حوزه اقدام مثبتی است؟

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها