عربستان با کارنامه سیاه تجاوز به یمن حق اظهارنظر درباره ایران را ندارد

واکنش رئیس قوه قضاییه به بیانیه ضد ایرانی اجلاس استانبول

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم عدم حضور رییس جمهورو وزیر امور خارجه کشورمان را در اعتراض به محورهای ضد ایرانی بیانیه پایانی نشست اقدامی مثبت ارزیابی کرد اما در عین حال تاکید کرد مقامات کشورمان باید حداقل در این رابطه چند کشور دیگر همسو از جمله عمان،عراق و... را در جهت عدم حضور در نشست پایانی با خود همراه می کردند.
کد خبر: ۸۹۶۰۹۴
چرا وزارت خارجه کشورهای هم سو را در استانبول همراه نکرد؟

منصور حقیقت پور در گفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به چند محور ضد ایرانی بیانیه پایانی اجلاس استانبول گفت: علیرغم اینکه قبل از اجلاس از این موضوع اطلاع داشتیم اما در هر صورت باید در اجلاس شرکت می کردیم و ازفرصت به وجود آمده برای بیان دیدگاههای خود استفاده کرده و در جهت تغییر رفتار دیگر کشورها اقدام می کردیم.

وی عدم حضور رییس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان را در اعتراض به محورهای ضد ایرانی بیانیه پایانی نشست، اقدامی مثبت ارزیابی کرد اما در عین حال تاکید کرد مقامات کشورمان باید حداقل در این رابطه چند کشور دیگر همسو از جمله عمان،عراق و... را در جهت عدم حضور در نشست پایانی با خود همراه می کردند.

حقیقت پورافزود: در صورتی که تلاش در جهت همراه کردن کشورهای همسو برای عدم حضورر، از سوی مقامات کشورمان صورت می گرفت عدم حضور روحانی نیز تاثیر گذاری بیشتری داشت و بهتر بود که این اقدام مقامات در مورد عدم حضور با برنامه ریزی صورت می گرفت.

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم تصریح کرد: متاسفانه برخی کشورها به خاطر پول خودشان را به عربستان می فروشند و علیه ایران رای می دهند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باید از طرف مسئولان ایرانی از طریق همراه کردن کشورهای همسو با جمهوری اسلامی ایران تلاش هایی در جهت عدم تصویب بندهای ضد ایرانی صورت می گرفت.

حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در اعتراض به چند محورضد ایرانی بیانیه پایانی نشست پایانی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در آن نشست شرکت نکردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها