بعد از موفقیت کلان سه خان بزرگ بالیوود (عامر، سلمان و شاهرخ) در جدول گیشه نمایش، بازیگران هندی زیادی وارد کارزار شده و در مدت زمان کوتاهی، گود رقابت را به این خان‌ها واگذار کردند.
کد خبر: ۸۹۶۰۷۹
رقیب جدی برای 3 خان بالیوودی

به گزارش جام جم سیما ، در بین انبوه بازیگران ریز و درشت بیست سال اخیر سینمای هند، هریتیک روشن تنها بازیگر جوانی است که توانست به موفقیت فراوانی دست پیدا کرده و تبدیل به چهره‌ای ماندگار شود البته موقعیت خانوادگی این بازیگر را نباید نادیده گرفت. پدر او راکش روشن یکی از چهره‌های بسیار مطرح دو دهه شصت و هفتاد میلادی سینمای هند است.

در عین حال، او یکی از معدود ستارگان بالیوودی است که در دو رشته کارگردانی و تهیه‌کنندگی هم با موفقیت عمل کرده است، اما تحلیلگران سینمایی می‌گویند اگر هریتیک روشن استعداد بازیگری نداشت، نامدار بودن پدرش نمی‌توانست کمک زیادی به او کند.

آنها به این نکته درست اشاره می‌کنند که بسیاری از بازیگران جوان هندی از خانواده‌ای هنرمند می‌آیند و حرفه بازیگری در بالیوود، یکجورهایی موروثی است.

فردین خان مثال روشنی در این رابطه است. او که تقریبا همزمان با هریتیک روشن کار بازیگری را شروع کرد، فرزند فیروزخان، بازیگر و کارگردان قدیمی هندی (و رقیب کاری راکش روشن) است. اما این بازیگر پس از بازی در چند فیلم، خیلی زود به دست فراموشی سپرده شد. این مساله نشان می‌دهد موفقیت کاری هریتیک روشن، دارای ارزش‌های ویژه‌ای است.

هریتیک روشن کار بازیگری را از سال 2000 و همزمان با سده جدید شروع کرد. اولین فیلم او «بگو که دوستم داری» (کاهونا پیارهه) که فروش بسیار بالایی در جدول گیشه نمایش کرد، توسط راکش روشن تهیه و کارگردانی شد.

رسانه‌های گروهی همزمان با اکران عمومی موفق فیلم، خبر از حضور یک «ابرستاره» تازه داده و حتی گفتند شاهرخ‌خان با رقیب خطرناک و بزرگی روبه‌رو شده است.

شاهرخ‌خان که محبوبیت خاصی بین عموم تماشاگران سینما دارد، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

وی در مصاحبه‌ای گفت: «اجازه بدهید زمان بگذرد و ببینیم آیا این چهره‌های تازه می‌توانند نامشان را در دنیای حرفه‌ای سینما تثبیت کنند یا خیر.»

البته موفقیت با هریتیک روشن همراه نشد و هفت هشت فیلمی که او بلافاصله و پشت‌ سرهم اکران عمومی کرد، در جدول گیشه سینما شکست سخت تجاری خوردند. در شرایطی که احساس می‌شد این بازیگر باید حرفه سینما را کنار بگذارد، او تغییری مهم در سبک کاری‌اش ایجاد کرد.

از یک‌سو، هریتیک روشن به بازی در فیلم‌های درام پرداخت و از سوی دیگر با کاهش فعالیت بازیگری هر سال فقط یک فیلم را روانه پرده سینماها کرد. این تغییر روش جواب مثبت داد و فیلم‌های بازیگر با استقبال تماشاگران روبه‌رو شده و همین موضوع نام وی را در کنار نام بازیگران موفق و پولساز بالیوودی قرار داد.

هریتیک روشن اولین بازیگر سینمای هند است که روی پرده در قالب یک ابرقهرمان ظاهر شده است. در مجموعه فیلم اکشن و کمیک استریپی «کریش»، روشن نقش ابرقهرمانی سیاهپوش را دارد که به جنگ نیروهای پرقدرتی می‌رود که قصد نابودی کشور هند و کره زمین را دارند. جالب این‌که راکش روشن، تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه فیلم پرفروش ابرقهرمانانه است.

قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها