«فوتبال بازی مرگ یا زندگی نیست، اما چیزی فراتر از آن است» اگر این جمله بیل شنکلی، مربی اساطیری لیورپول را هزار بار هم بخوانید، باز هم تکراری نیست بویژه این که حرف از بازی لیورپول و دورتموند باشد که ثابت کرد هیچ گل خورده‌ای نشان از مرگ ندارد و هیچ گل زده‌ای نمادی از پیروزی و زندگی ... این فوتبال است، چیزی فراتر از مرگ یا زندگی!
کد خبر: ۸۹۵۹۷۹

لیورپول در دیداری جذاب و دیدنی موفق شد دورتموند را شکست دهد. دو تیم در آلمان در ورزشگاه سیگنا پارک به تساوی یک بر یک رسیده بودند و این بهترین نتیجه برای شاگردان کلوپ بود تا دربازی برگشت و در آنفیلد کار را تمام کنند، اما داستان فرق کرده بود و دو گل زود هنگامی که دورتموندی‌ها زدند همه نقشه‌ها را نقش بر آب کرد. هنریک میختاریان در دقیقه پنج و اوبامیانگ در دقیقه 9 کاری کردند تا سکوت در آنفیلد حکمفرما شود. همه چیز برای شاگردان کلوپ تمام شده بود و فقط یک معجره می‌توانست کارساز شود. شاید خوشبین‌ترین هوادار لیورپول هم فکرش را نمی‌کرد؛ این معجزه رخ داد. ارکستر هواداران به رهبری یورگن کلوپ کاری کردند کارستان، درست است که در دقایقی از بازی آنجا که شاگردان کلوپ 3 بر یک عقب افتادند، اما تا دقیقه 90 و حتی بعد از آن ناامید نشدند و آخر کار کسی که معجزه اصلی را رقم زد، ژان لورن بود؛ بازیکنی که سانتر ارسالی را در دقیقه 93 با ضربه سر دیدنی وارد دروازه دورتموند کرد تا آلمان ها که خودشان تا دقیقه 90 فوتبال بازی می‌کنند، اسیر فوتبال زیبای شاگردان کلوپ شوند.

یورگن کلوپ، مربی آلمانی لیورپول بعد از بازی گفت: در حقیقت اوایل بازی، جبران نتیجه امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسید، اما هنگامی که برگشتیم همه متوجه شدند چیزی در ورزشگاه تغییر پیدا کرده است. آن را می‌توانستم احساس کنم. بازیکنان خود را خوب نشان دادند و شایسته حضور در مرحله نیمه‌نهایی بودند.

در بازی‌های دیگر ،شاختار دونتسک از سد براگا پرتغال عبور کرد و ویارئال نیز اسپارتاپراگ را حذف کرد. همچنین سویا در تقابلی فشرده و کاملا اسپانیایی از سد بیلبائو عبور کرد. براساس برنامه قرار است مسابقات رفت در روزهای 9 اردیبهشت و پیکارهای برگشت در 16 اردیبهشت انجام ‌شود. پیکار نهایی این مسابقه در 5 خرداد 95 در شهر بازل سوئیس انجام خواهد شد. لیورپول در آن روز قهرمان بشود یا نشود خیلی مهم نیست؛ آنها حالا قصه ای برای گفتن به فرزندان و نوه‌های خود دارند؛ قصه‌ای که یورگن کلوپ در میان دو نیمه به شاگردانش توصیه کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها