پرسپولیس با پیروزی 4 بر 2 در شهرآورد پایتخت، صدرنشین لیگ برتر شد

خیز پرسپولیس برای قهرمانی

باد و باران و گل. شهرآورد 82 با پیروزی پرگل پرسپولیس مقابل استقلال به یکی از به یادماندنی ترین دیدارهای دو تیم تبدیل شد. قرمزها 4 بر 2 آبی ها را شکست دادند. آن‌هم در روزی که بازی می توانست گل‌های بیشتری داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۵۹۷۶

آنچه دو تیم را برای پیروزی در این شهرآورد ترغیب می‌کرد شرایط جدول و نتایجی بود که در بازی‌های روز پنجشنبه رقم خورد. در مهم‌ترین بازی استقلال خوزستان در دیدار با نفت با تساوی بدون گل متوقف شد تا صدر جدول را به برنده شهرآورد تعارف بزند. تراکتورسازی، دیگر تیم مدعی و آماده این روزهای لیگ هم در دقیقه 90نقره داغ شد. شاگردان قلعه نویی با یک گل از صبا جلو بودند و این پیروزی می توانست آنها را به صدر جدول نزدیک کند، اما گل دقیقه 90 تیم دایی، رویای هواداران تراکتورسازی را هم خراب کرد. با این نتایج برنده دربی خوشبخت ترین تیم لیگ نام می گرفت؛ لقبی که در نهایت به پرسپولیس رسید.

بازی از همان دقیقه یک توفانی آغاز شد. البته این توفان از سمت پرسپولیس بود. فشار تیم برانکو که اتفاقا با تفکراتی کاملا تهاجمی و روبه جلو به زمین آمده بود خیلی زود جواب داد. شوت احمد نوراللهی، دفع ناقص توپ و فرصت طلبی طارمی در ریباند. پرسپولیس این‌گونه در دقیقه 5 به گل رسید.

این گل روند بازی استقلال را خیلی زود تغییر داد. آبی ها برای زدن گل تساوی تا روی خط دروازه سوشا هم آمدند اما ماریچ، جدی‌ترین موقعیت این تیم را در دقیقه 32 از روی خط دفع کرد تا یکی از نقاط کلیدی بازی رقم بخورد. این توپ گل نشد تا یک دقیقه بعد پرسپولیس با ضربه سر مهدی طارمی گل دوم را بزند. حال و هوای متفاوت این دربی در نیمه اول، با پنالتی دقیقه 38 حنیف عمران‌زاده روی محسن بنگر می‌توانست متفاوت هم بشود اما مهدی رحمتی با مهار ضربه مهدی طارمی اجازه نداد، این مهاجم تنها بازیکن تاریخ شهرآوردها باشد که در همان نیمه اول هت تریک کرده است.

رحمتی با مهار این پنالتی می توانست استقلال را به بازی برگرداند اما این کار را سوشا مکانی کرد؛ دو دقیقه بعد از این‌که پرسپولیس با ضربه سر رامین رضائیان به گل سوم رسید. دقع ناقص یک توپ ساده، برتری 3 بر صفر پرسپولیس را خراب کرد تا با گل جابر انصاری در دقیقه 55 بازی با جذابیت بیشتری دنبال شود.

استقلال تا دقیقه 60 این فرصت را داشت تا با چند کرنر خطرناک فاصله را به حداقل برساند اما تعویض هوشمندانه برانکو روند بازی را تغییر داد. آمدن مهرداد کفشگری به جای امید عالیشاه در دقیقه61 درست در نقطه مقابل تعویض پرویز مظلومی بود. او در همین دقیقه یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان خود، یعنی خسرو حیدری را از زمین بیرون کشید تا به یعقوب کریمی فرصت بازی بدهد. به نظر خسرو در هوای بارانی ورزشگاه آزادی با ارسال‌های مواج خود، بیشتر می توانست به استقلال در جبران این شکست کمک کند و به همین خاطر هم با عصبانیت زمین مسابقه را ترک کرد.

بعد از این دو تعویض، از تب و تاب بازی کاسته شد و پرسپولیس با برتری در مرکز زمین اجازه نداد استقلال خطرات چندانی روی دروازه این تیم ایجاد کند. در مقابل همچنان روی ضد حمله خطرناک بود و درنهایت توانست با همین حربه گل چهارم را هم بزند. در دقیقه 86، 4 بازیکن پرسپولیس به سمت دروازه استقلال یورش بردند و با پاس هوشمندانه مهدی طارمی به محسن مسلمان برای چهارمین بار دروازه مهدی رحمتی را باز کردند. این گل تیر خلاصی بر پیکر مظلومی و شاگردان بود. آبی ها اگرچه با پنالتی امید ابراهیمی در دقیقه 89، کمی ار سنگینی بار شکست کم کردند اما در نهایت در دومین بازی پرگل تاریخ شهرآوردها نتیجه را به پرسپولیس باختند تا هم بازنده بزرگ شهرآورد لقب بگیرند و هم صدر جدول را به رقیب سنتی خود واگذار کنند.

پرسپولیس با این پیروزی برای اولین بار در لیگ پانزدهم صدرنشین شد تا در فاصله 4 هفته به اتمام رقابت‌ها شانس نخست قهرمانی باشدو قرمزها درحالی با 48 امتیاز بالاتر از استقلال خوزستان 47 امتیازی و استقلال 45 امتیازی در صدر قرار گرفتند که در هفته چهارم با تنها یک امتیاز، برای اولین بار در تاریخ این باشگاه در قعر جدول رده بندی قرار گرفته بود.

تابلوی نتایج

سپاهان یک استقلال اهواز یک/ گل: عادل کلاه کج (45) برای استقلال و امین منوچهری (67) برای سپاهان

راه آهن یک ذوب آهن یک/ گل: محمدرضا سلیمانی (81) برای راه آهن و کاوه رضایی (84) برای ذوب آهن

استقلال خوزستان صفر نفت صفر

پدیده 2 گسترش فولاد یک/ گل: رضا ناصحی (57) و معین عباسیان (70) برای پدیده و سید محسن حسینی (65) برای گسترش

تراکتورسازی یک صبا یک/ گل: کاردوسو (40) برای تراکتورسازی و بائوج رضایی (90) برای صبا

سایپا یک سیاه جامگان یک/ گل: سید میثم حسینی (85 پنالتی) برای سیاه‌جامگان و حامد شیری (90) برای سایپا

پرسپولیس 4 استقلال 2/ گل: مهدی طارمی (5 و 35)، رامین رضائیان (54) و محسن مسلمان (86) برای پرسپولیس و جابر انصاری (55) و امید ابراهیمی (89-پنالتی) برای استقلال

مظلومی : نا امید نیستیم

مرد مغموم نیمکت استقلال ، پرسپولیس را تا صدر جدول همراهی کرد با وجود این سعی داشت در نشست خبری خود را ناامید نشان ندهد. پرویز مظلومی پس از شکست 4 بر 2 مقابل پرسپولیس گفت : هر دو تیم بازی تهاجمی را به نمایش گذاشتند فکر می‌کنم گل اول برنامه‌های ما را بهم زد. لیگ را از دست دادیم. می‌خواستیم مساوی کنیم و فرصت مساوی داشتیم اما گل خوردیم و با گل دوم شیرازه تیم ما بهم ریخت. مردم از این فوتبال لذت بردند. بازی خوبی انجام دادیم. در توپ های برگشتی عملکرد خوبی نداشتیم اما تیم حریف به خوبی از موقعیت های خود استفاده کرد. اشتباهاتمان باعث شد تا پرسپولیس صاحب فرصت شود و همین موضوع شیرازه تیم ما را از هم پاشید. امیدوارم در بازی های آینده چنین اشتباهاتی نداشته باشیم.

او در پاسخ به این سوال که برنامه‌ شما برای جبران گل خورده چه بود، گفت: بعد از خوردن دو گل موقعیت‌های خوبی داشتیم که از دست دادیم .تیمی که در این بازی بزرگ فرصت ها را از دست می‌دهد ضربه روحی می‌بنید. اشتباهات زیادی هم داشتیم. با این حال هنوز برای قهرمانی ناامید نیستیم.

برانکو: لذت بردیم

برانکو ایوانکوویچ ، عصر جمعه شادترین مربی تمام جهان بود.سرمربی پرسپولیس آن قدر خوشحال بود که نمی توانست آن را مخفی کند، او در جمع خبرنگاران گفت: نیازی نیست عرض کنم که چقدر خوشحالیم بعد از این برد باشکوه در چنین بازی بزرگی، شادی بالاتر از این نیست که در چنین فضایی پیروز شویم. همه از دربی لذت بردیم البته عصبانیت زیادی هم بر بازی حاکم بود. اما ما پیروز شدیم و یک برد پرگل و باشکوه را به هوادارانمان تقدیم کردیم. مستحق این برد بودیم و به جایی که استحقاقش را داشتیم رسیدیم. 4 هفته دیگر باقی مانده نباید به خاطر این پیروزی جوگیر شویم. چون 4 بازی دیگر در پیش داریم و بازیکنانم می‌دانند که 4 بازی سخت را داریم. 4 مسابقه دیگر تا قهرمانی فاصله داریم و اگر قهرمان نشویم هیچ کاری برای هواداران‌مان نکرده‌ایم. وی در مورد اینکه مشکل پنالتی در پرسپولیس همچنان وجود دارد، اظهار داشت: مشکل پنالتی در تیم ما هنوز است. موقع پنالتی تقصیر من بود که از قبل از بازی زننده پنالتی را تعیین نکردم و در این مورد یک مقدار عدم تفاهم به وجود آمد. یعنی به طور خاص نگفتم حتما طارمی پنالتی را بزند.

جدول لیگ برتر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها