با وجود مخالفت رسمی سخنگوی دولت با مصوبه مجلس درباره حذف یارانه سه دهک پولدار جامعه، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 گفت: پس از تصویب تبصره هدفمندی، دو وزیری که در صحن علنی حضور داشتند، دست‌مریزاد گفته و برای تصویب این تبصره از مجلس تشکر کردند.
کد خبر: ۸۹۵۹۴۹

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با مهر، اظهار کرد: سخنگوی دولت بعد از تصویب تبصره مربوط به هدفمندی اعلام کرد، این مصوبه ظلم به مردم است در حالی ‌که دولتی‌ها قبلا بارها اذعان کرده بودند که شب پرداخت یارانه، شب عزا و برزخ دولت است. وی با بیان این‌که ما هزینه این کار را پذیرفتیم تا این اعتبار به اشتغال و تولید اختصاص یابد، گفت: تشکر دولت از مجلس پیشکش، نباید حرف سیاسی می‌زدند.

نماینده کرمان اظهار کرد: در روز تصویب تبصره هدفمندی یارانه‌ها، دو وزیر همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در صحن مجلس حضور داشتند و هر دو وزیر به خاطر تصویب تبصره هدفمندی، دست‌مریزاد گفته و تشکر کردند.

پورابراهیمی ادامه داد: من هم از باب مزاح خطاب به آقای نوبخت گفتم شما هم می‌دانید که مخالفت‌تان جدی نبود و ما در اصل به مکنونات قلبی شما رأی دادیم، ایشان هم خندیدند. این‌که یک نوع ادبیات سیاسی خاص در جامعه راه بیندازند، درست نیست.

درآمدهای 100 میلیونی هم یارانه می‌گیرند

گرچه قبل از پرداخت یارانه‌های نقدی، هستند متقاضیان نیازمندی که به اذعان گزارش‌های دولت، جلوی عابربانک‌ها صف کشیده و منتظر واریز آن می‌مانند، اما در میان جمع 75 میلیون نفری، گروه‌های بسیاری هم وجود دارند که با درآمد بیش از صد میلیونی سالانه از این مبلغ هرچند ناچیز در مقابل درآمدهای بالا، استفاده می‌کنند.

براساس گزارش‌ مرکز آمار، متوسط درآمد سالانه هر خانوار در دهک‌های پردرآمد تقریبا حدود 104 میلیون تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها