سه سارق که از نوجوانان شمال شهر سرقت و زورگیری می‌کردند، سرانجام شناسایی و دستگیر شدند. سرکرده باند ، پیش از این نیز قصد فرار از زندان را داشته بود که ناکام ماند.
کد خبر: ۸۹۵۹۲۸

به گزارش خبرگزاری میزان، یکشنبه هفته گذشته زن میانسالی در تماس با پلیس آنها را در جریان زورگیری از پسر 12 ساله خود قرار داد.

دقایقی بعد با حضور ماموران کلانتری گاندی در حوالی میدان ونک، زن جوان در شکایتش به ماموران گفت: پسر 12 ساله‌ام به نام ایلیا هر روز حوالی ظهر از مدرسه به خانه بازمی‌گردد. چند دقیقه قبل او زنگ خانه را به صدا درآورد که من متوجه سروصدای زیادی مقابل در شدم و بلافاصله به خیابان آمدم وقتی به پایین رسیدم پسرم با لباس‌های خاکی روی زمین افتاده بود از او در مورد این حادثه سوال کردم که وی گفت مورد زورگیری قرار گرفته است.

در ادامه ایلیا در مورد نحوه زورگیری گفت: وقتی از سرویس مدرسه پیاده شدم زنگ خانه را به صدا درآوردم، اما سه پسر جوان با فحاشی به سمت من حمله کردند و پول‌ها و کوله‌پشتی‌ام را با خود بردند آنها سوار موتورسیکلتی مشکی رنگ بودند. با اعلام این شکایت با توجه به این‌که چند سرقت و زورگیری دیگر نیز از نوجوانان در محدوده کلانتری گاندی رخ داده بود ایلیا همراه مادرش سوار خودروی پلیس شده و ماموران اقدام به گشت‌زنی در محل کردند.دقایقی بعد سه جوان موتور سوار در حالی که قصد داشتند از نوجوان دیگری سرقت کنند توسط ماموران شناسایی و دستگیر شدند.

با انتقال سه پسر جوان به پلیس آگاهی مشخص شد دو نفر از آنها به نام‌های غلام و مراد سابقه‌دار هستند و پسر 16 ساله‌ای بنام میلاد که همراه آنان بود سابقه کیفری ندارد.

با انتقال متهمان به دادسرای ویژه سرقت، تحقیقات از آنها آغاز شد. دو پسر سابقه‌دار مدعی بودند که همدیگر را نمی‌شناسد و به عنوان مسافر سوار موتور میلاد شدند. در حالی که سه پسر جوان منکر سرقت شده بودند پس از روبه‌رو شدن با ایلیا لب به اعتراف گشودند و این بار اعتراف کردند سه بار به همراه مراد و به زور مرتکب سرقت شده‌اند.

میلاد نوجوان 16 ساله به بازپرس پرونده گفت: مراد بچه محله ما بود. او ما را به زور به سرقت می‌برد و اگر به حرفش گوش نمی‌دادیم ما را کتک می‌زد. با اعترافات پسر نوجوان سرانجام میلاد لب به اعتراف گشود و گفت: با تهدید نوجوانان از آنها سرقت می‌کردم بیشتر سرقت‌هایم را در شمال شهر انجام داده و تاکنون نزدیک به صد فقره سرقت کرده‌ام.

در جریان تحقیقات مشخص شد سرکرده باند دو سال قبل قصد داشته در زمان انتقال به زندان با همدستی خاله و همسرش فرار کند که موفق نشده بود.

با اعترافات متهمان، بازپرس پرونده دستور بازداشت هر سه متهم را برای تحقیقات بیشتر صادر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها