چند روایت کوتاه از زندگی بازیگران نابینایی که این روزها روی صحنه تئاتر هنرنمایی می‌کنند

قهرمان زندگی خودت باش

سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران، 22 اردیبهشت آغاز می‌شود

نابینایان قرآنی جهان در تهران

در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، خبر می‌رسد که نابینایان قاری و حافظ کلام‌الله مجید از کشورهای مختلف جهان، مهمان این دوره از مسابقات خواهند بود تا مسابقات ایران از دیگر نمونه‌های مطرح جهان اسلام متمایزتر شود، همچنین امسال برای اولین بار مسابقات با حضور گسترده مردم به جای سالن اجلاس سران در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۵۸۴۷

به گزارش جام‌جم، سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از 22 اردیبهشت امسال آغاز می‌شود و آن طور که حسن ربیعی، سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه به خبرنگار ما می‌گوید، امسال علاوه بر این که تاکنون بیش از 40 کشور اعلام آمادگی برای حضور در این رقابت‌ها کرده‌اند، نابینایان حافظ و قاری قرآن کریم هم برای نخستین بار به ایران می‌آیند تا در این مسابقات حضور داشته باشند.

از اجلاس سران تا مصلی

ربیعی همچنین از تغییر مکان برگزاری مسابقات هم خبر می‌دهد و می‌افزاید: با توجه به تاکیدی که بر حضور و مشارکت مردم داریم و همچنین تقاضاهایی که در سال‌های گذشته وجود داشت، مسابقات را در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار خواهیم کرد تا میزبان بهتری برای مردم باشیم.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی مسابقات ادامه می‌دهد: مسابقات در دو بخش حفظ و قرائت است و بخش بانوان هم جداگانه برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود استقبال کشورها از دوره قبل هم بیشتر باشد.

یک کتاب، یک امت

اما امسال مسئولان برگزارکننده چه شعاری را برای این رویداد جهانی انتخاب کرده‌اند، آن طور که حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، دبیر این دوره از مسابقات توضیح می‌دهد، «یک کتاب، یک امت» شعار مسابقات بین‌المللی قرآن است، او ادامه می‌دهد: موضوع اتحاد و همدلی بین جوامع اسلامی، هدف اصلی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن طی این سال‌ها بوده است. حسینی تاکید می‌کند: آنچه در قرآن، روایات و فرمایشات مقام معظم رهبری بوده است، تمسک به قرآن و اتحاد اسلامی است و شعاری که برای مسابقات بین‌المللی قرآن انتخاب شده است نیز بر همین مبناست.

سهم بیشتر بانوان

برای این‌که درباره حضور بانوان هم در این مسابقات بیشتر بدانیم، سراغ معصومه فرزانه، دبیر هفتمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی رفتیم، وی با اشاره به اطلاع‌رسانی مناسب صورت‌گرفته طی روزهای اخیر درباره این همایش در رسانه‌های کشور گفت: طی این مدت با رشد قابل توجهی از ثبت‌نام بانوان قرآنی در سایت این همایش مواجه شده‌ایم.

فرزانه با بیان این‌که ثبت‌نام بخش داخلی این همایش تا 31 فروردین و بخش خارجی آن تا سوم اردیبهشت ادامه دارد، تصریح کرد: همزمان با روز برگزاری همایش، غرفه عفاف، حجاب و پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات برپا خواهد شد.

دبیر همایش بین‌المللی بانوان قرآنی خاطرنشان کرد: یک غرفه نمایشگاهی هم از زندگینامه زنان شهیده قرآنی در حاشیه مسابقات برپا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها