وزیر خارجه مصر در سایه اختلافات موجود میان قاهره و آنکارا، در نشست روز گذشته سازمان همکاری اسلامی به عمد به رئیس‌جمهور ترکیه، بی‌توجهی کرد.
کد خبر: ۸۹۵۷۶۶
بی‌توجهی وزیر خارجه مصر به اردوغان

به گزارش جام جم آنلاین، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر، پنجشنبه (دیروز) به طور رسمی در سیزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی با حضور سران بیش از 30 کشور اسلامی در استانبول ترکیه، ریاست دوره‌ای این سازمان را به ترکیه تحویل داد.

با توجه به قطع روابط مصر و ترکیه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر از سفر به ترکیه و حضور در این نشست سر باز زد و به این ترتیب وزیر خارجه این کشور ریاست هیأت مصری را در نشست سازمان همکاری اسلامی بر عهده دارد.مصر ریاست دوره پیشین این نشست را برعهده داشت به همین دلیل سخنرانی افتتاحیه این نشست را سامح شکری برعهده داشت.

اما یکی از حاشیه‌های این نشست که از دید خبرنگاران پنهان نماند، این بود که وزیر خارجه مصر، از دست دادن با اردوغان که همواره تاکید کرده، دولت کنونی مصر را به رسمیت نمی‌شناسد، اجتناب ورزید. وی پس از سخنرانی افتتاحیه و تحویل ریاست دوره‌ای، به سرعت از روی سن این نشست دور شد و منتظر آمدن اردوغان نماند.

تصاویر این سخنرانی و عمل سامح شکری در ادامه می‌آید.

منبع:فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رضائی - مشهد
-
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
۰
۰
با سلام. تصاویر مربوط به خبر دیده نمیشود . لطفا راهنمایی نمایید. با تشكر
ابوالفضل
-
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
۰
۰
هرچند كه دولت السیسی هم مانند دولت تركیه بی مقدار وبی ارزش اند ولی وزیر امورخارجه مصر كار بسیار خوبی كرد تا با اردوغان كه شباهت او باشیطان بسیار است رودررو نشد واورا سوزاند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها