نگاهی به HTC 10، جدیدترین گوشی هوشمند این شرکت

امید دوباره در ارتش تایوانی

درست زمانی که دلداده‌های سیستم‌عامل اندروید در حال کلنجار رفتن با خودشان بودند که با یکی از پرچمداران تازه به میدان آمده شرکت‌های تولیدکننده مانند سامسونگ، ال‌جی و هوآوی کنار بیایند، شرکت اچ‌تی‌سی با رونمایی از محصول جدیدش کار را حسابی برای آنها سخت کرد.
کد خبر: ۸۹۵۷۱۵

پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی که HTC 10 نام دارد شاید امیدوارکننده‌ترین تلاش این شرکت برای بازگرداندن روز‌های خوش گذشته است. زمانی نه‌چندان دور این شرکت تایوانی به‌عنوان یکی از پیشروهای صنعت گوشی‌های هوشمند توانسته بود طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کند و به یکی از برندهای موفق این عرصه تبدیل شود، اما همزمان با قدرت‌ گرفتن برندهای دیگر ناگهان کاخ رویاهای اچ‌تی‌سی نیز فرو ریخت و این شرکت سیر نزولی خود را در از دست دادن بازار آغاز کرد. تلاش شرکت اچ‌تی‌سی در یکی دو سال اخیر با تکیه بر پرچمدارانش راه به جایی نبرد تا بسیاری از کارشناسان سرنوشتی شبیه به نوکیا را برای این برند پیش‌بینی کنند. اما حالا در سال ۲۰۱۶، اچ‌تی‌سی با ناجی جدید برگشته که بدبین‌ترین‌ها را هم به آینده خوش‌بین می‌کند. با هم نگاهی خواهیم انداخت به HTC 10 و تمام ویژگی‌هایش.

غلاف تمام فلزی

HTC 10 مانند هم‌نسلان قبلی خود از بدنه‌ای تمام فلزی ساخته شده است. لبه‌های گرد، حاشیه‌های تراش خورده و انحنای قسمت پشتی گوشی از مشخصات طراحی بدنه این گوشی است. وزن ۱۶۱ این دستگاه نسبت به پرچمداران شرکت‌های دیگر چند گرمی بیشتر است تا هنگام به دست گرفتن آن این تفاوت را احساس کنید. در بخش جلویی گوشی یک صفحه نمایش 2‌/‌5 اینچی با حاشیه بسیار کم نسبت به بدنه وجود دارد که با تراکم پیکسل 1440 در 2560 از ۱۶ میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. میزان حساسیت صفحه لمسی این گوشی نسبت به M9 حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و سازندگان آن معتقدند نسبت به دیگر محصولات موجود در بازار بیشترین حساسیت را دارد.

عوامل پشت صحنه

آخرین محصول شرکت تایوانی مانند G5 ال‌جی و بعضی از مدل‌های گلکسی اس۷ از جدید‌ترین پردازنده شرکت کوآلکام، اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده کرده است.

همچنین این گوشی که قرار است در دو مدل ۳۲ و ۶۴ گیگابایت عرضه شود از چهار گیگابایت رم هم استفاده می‌کند تا از رقبای اصلی‌اش چیزی کم نداشته باشد. علاوه بر این HTC 10 از یک پردازنده گرافیکی Adreno 530 بهره می‌برد تا بتواند نرم‌افزارها و بازی‌های گرافیکی سنگین را بخوبی اجرا کند. وجود یک خشاب کارت حافظه جانبی نیز به این گوشی این قابلیت را می‌دهد تا ۲۰۰ گیگابایت به حافظه خود اضافه کند. تمام این اجزای سخت‌افزاری این امکان را به اچ‌تی‌سی داده تا آخرین به‌روزرسانی اندروید، یعنی نسخه 6.0.1 را روی این گوشی قرار دهد.

برگ برنده؛ یک دوربین عجیب

گوشی جدید اچ‌تی‌سی از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در قسمت پشتی گوشی استفاده می‌کند و از دوربین دوگانه در این گوشی خبری ‌نیست تا در این مساله با گلکسی‌ اس۷ برابری کند و از ال‌جی G5 و هوآوی P9 عقب بماند. اما مساله اصلی این است که همین دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با اف 1.8 و اتوفوکوس هوشمند توانسته نمره بسیار بالای ۸۸ را از سایت معتبر DXOMark کسب کند تا حتی از دوربین آخرین محصول سامسونگ جلو بزند. همچنین رابط کاربری به‌روزرسانی شده دوربین اچ‌تی‌سی امکان عکاسی با این گوشی را به‌صورت مقابل توجهی بهبود بخشیده است. در جلوی این گوشی نیز یک دوربین پنج مگاپیکسلی قرار دارد تا باز هم از ال‌جی G5 عقب مانده و شانه به شانه پرچمدار سامسونگ قرار گیرد. دوربین HTC 10 در شرایط نور کم، عملکرد بسیار خوبی دارد و به لطف بهره‌گیری از لرزش‌گیر اپتیکال در دوربین جلو و عقب، احتمال تار شدن عکس‌ها نیز بشدت کاهش یافته است.

گوش کن؛ صدای من خوب است

شاید کمتر کسی میزان صدای بلندگوهای گوشی برایش مهم باشد، این مساله برای مهندسان اچ‌تی‌سی از اهمیت بالایی برخوردار بوده است، زیرا HTC 10 خروجی صدای فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین برای هدفن گوشی نیز از یک آمپلی‌فایر اختصاصی استفاده شده که صدا را تا دو برابر بیشتر می‌کند. علاوه بر این اچ‌تی‌سی اعلام کرده جدیدترین پرچمدارش تنها محصول موجود در بازار است که از قابلیت ضبط صدا ۲۴ بیت بهره می‌برد. این گوشی قادر است صدا را ۲۵۶ بار با کیفیت‌تر از ضبط معمولی صدا ذخیره کند. این گوشی در رنگ‌های خاکستری، طلایی و مشکی به فروش خواهد رسید و قیمت پیش‌خرید آن 699.99 دلار تعیین شده است تا از لحاظ قیمت نیز در کنار سه رقیب اصلی‌اش قرار بگیرد.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها