برای اطلاع از مبلغ جرایم رانندگی دو راهکار ساده پیش روی شماست؛ یکی از راه‌ها این است که شماره شناسه خودرو یا VIN را که در قسمت پشت کارت خودرو به طور عمودی درج شده است، به سامانه پیامکی 1101202020 ارسال کنید تا از مبلغ جرایم رانندگی خودرویی که شناسه آن ارسال شده مطلع شوید.
کد خبر: ۸۹۵۷۰۰

روش دیگر برای دسترسی به این اطلاعات مراجعه به سامانه راهور به نشانی اینترنتی www.rahvar120.ir است. پیش از این در همین ستون درباره روش‌های اطلاع از مبلغ جرایم رانندگی به‌طور مفصل اطلاعاتی ارائه شده است.

پلیس راهور برای پرداخت جرایم رانندگی نیز خدماتی را ارائه کرده است. شما می‌توانید از طریق سامانه پیامکی 1101202020 نسبت به پرداخت جرایم رانندگی اقدام کنید. فقط کافی است در پایان شناسه خودرو یک ستاره (*) اضافه کنید تا شناسه قبض و پرداخت نیز برای شما ارسال شود. همچنین می‌توانید برای پرداخت مبلغ جرایم رانندگی به سامانه اینترنتی راهور به نشانی www.rahvar120.ir مراجعه کنید.

پس از ثبت بارکد پستی درج شده در پشت کارت خودرو می‌توانید از وضعیت تخلفات رانندگی خود مطلع شوید و با دریافت شناسه قبض و پرداخت، نسبت به پرداخت آن اقدام کنید. از آنجا که ممکن است بعضی از رانندگان نتوانند به دلیل مشکلات اقتصادی، مبلغ جریمه تخلفات رانندگی را یکجا پرداخت کنند، پلیس راهور نیروی انتظامی برای این گروه از افراد تدابیری اندیشیده است. بر این اساس رانندگانی که نمی‌توانند جریمه‌های معوقه را یکجا پرداخت کنند، می‌توانند بخشی از مبلغ جرایم تخلفات رانندگی را به روش اقساطی پرداخت کنند. این گروه از متقاضیان می‌توانند پس از مراجعه به سامانه راهور 120 وارد بخش استعلام شوند. در این بخش از سامانه مذکور درگاهی به نام پرداخت جرایم رانندگی وجود دارد که در این درگاه دو امکان پرداخت کل جرایم یا بخشی از آنها در نظر گرفته شده است.

البته آن دسته از رانندگانی که از امکان مراجعه به سامانه اینترنتی راهور ناجا برخوردار نیستند، می‌توانند از دستگاه‌های خودپرداز برای پرداخت جرایم رانندگی استفاده کنند. امکان پرداخت جرایم رانندگی از طریق دستگاه‌های خودپرداز از دیگر خدمات فراهم‌شده از سوی پلیس راهور است که از مدتی پیش در اختیار مردم قرار گرفته است.

فرانک فراهانی جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها