شاید تعجب کنید، ولی تلویزیون‌های هوشمندی ویژه افراد کم‌بینا و نابینا در دنیا ساخته می‌شود تا این افراد نیز بتوانند به تماشای تلویزیون بنشینند. توجه ویژه به این افراد خاص موجب شده تا سازنده این نوع تلویزیون‌های هوشمند، جایزه خلاقیت و نوآوری را به دلیل ایجاد رابطه کاربری و دسترسی مناسب برای افراد نابینا و کم‌بینا از سوی موسسه ملی سلطنتی نابینایان بریتانیا دریافت کند.
کد خبر: ۸۹۵۶۹۷

شرکت‌هایی که تکنولوژی‌های خلاقانه‌ای برای افراد نابینا و کم‌بینا عرضه می‌کنند تا آنها راحت‌تر و مستقل‌تر از قبل زندگی کنند، موفق به دریافت این جایزه می‌شوند. شرکت سامسونگ که برنده این جایزه شده از سال ۲۰۱۲ با موسسه ملی سلطنتی نابینایان بریتانیا همکاری خود را شروع کرده و توانسته با ارتقای دسترسی و امکان استفاده آسان از محصولات صوتی تصویری خود، بسیاری از نابینایان و کم‌بینایان را با این محصولات همراه کند. تا پیش از این کاربران برای تعامل با تلویزیون‌ها به دیدن آنچه روی صفحه تلویزیون نقش می‌بست نیاز داشتند، اما اکنون این کاربران خاص می‌توانند از راهنمای صوتی برای انجام بخشی از کارها مانند عوض کردن کانال، وبگردی، توصیف برنامه‌های در حال نمایش و استفاده کنند.

صدا به این افراد کمک می‌کند تا اپلیکیشن‌های موردنظر خود را مدیریت کنند، برنامه‌های دلخواه را ضبط کنند، درخواست پخش برنامه بعدی را صادر کنند و در کل راحت‌تر با تلویزیون ارتباط برقرار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها