مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان:

پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج بعید به نظر می‌رسد

با تصویب وکلای ملت سقف وام ازدواج جوانان برای هریک از زوجین از سه میلیون به ده میلیون تومان با دوره بازپرداخت چهار ساله افزایش یافت.
کد خبر: ۸۹۵۶۲۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه 95 با پیشنهاد الحاقی حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم به این لایحه موافقت کردند.

بر این اساس و به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی موظف شد تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهد.

براساس این مصوبه، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوجین از سه میلیون به ده میلیون تومان با دوره بازپرداخت چهار ساله افزایش می‌یابد. همچنین بانک مرکزی موظف است اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به نحوی مدیریت کند که تعداد جوانان در صف وام ازدواج در پایان هر ماه کمتر از 50 هزار نفر باشد. بانک مرکزی وظیفه نظارت بر اجرای این قانون و جریمه بانک‌های متخلف در این زمینه را هم به‌عهده دارد. وی به محل پرداخت وام پیش‌بینی شده اشاره کرد و افزود: طبق آمار بانک مرکزی، 102 هزار میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه موجود است که 36 هزار میلیارد تومان آن پس‌انداز و 62 هزار میلیارد تومان آن نیز جاری است. بنابراین می‌توان از این محل وام ازدواج جوانان را از سه میلیون به ده میلیون تومان ارتقا داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها