فیس‌بوک که مالک شرکت واقعیت مجازی Oculus محسوب می‌شود شب گذشته در کنفرانس سالانه F8 خود از یک دوربین 360 درجه با نام Facebook Surround 360 camera پرده‌برداری کرد. این دوربین می‌تواند محتوای 8K را به صورت زنده و به طریق واقعیت مجازی استریم کند!
کد خبر: ۸۹۵۳۸۸
رونمایی از دوربین 360 درجه فیس‌بوک!

به گزارش جام جم کلیک ، این دستگاه دارای 14 دوربین در اطراف، یک دوربین fish-eye در بالا و دو دوربین در پایین است که برای اولین بار یک ویدئوی کاملاً کروی را ضبط خواهد کرد. به گفته فیس‌بوک یک نرم‌افزار تحت وب محتوای ضبط شده توسط این دوربین‌ها را با وضوح 4K، 6K یا 8K به یکدیگر متصرل خواهد کرد. درحالی‌که واقعیت مجازی تاکنون بیشتر توسط گیمرها و بازی‌سازها مورد توجه قرار گرفته اما ساخت ویدئوهای کاملاً کروی تاکنون امکان‌پذیر نبوده است. دوربین‌هایی مثل 360CAM ال‌جی یا Gear 360 سامسونگ نمی‌توانند به صورت کامل، با وضوح بالا و دقت کافی تمامی اجزا را از همه زوایا ضبط کنند و سایر روش‌ها نیز نیازمند خرید و اتصال چند دوربین جداگانه و گران‌قیمت است.

فیس‌بوک قصد فروش این دوربین را نداشته و در عوض قصد دارد در تابستان طراحی و چیدمان آن را به صورت رایگان برای توسعه‌دهندگان، سازندگان و علاقمندان واقعیت مجازی در Github به صورت متن‌باز به اشتراک بگذارد. فیس‌بوک سعی دارد به این ترتیب محتوای بیشتر و بهتری را برای هدست واقعیت مجازی Oculus Rift خود ایجاد کند. مارک زاکربرگ در کنفرانس شب گذشته اعلام کرد که این شرکت در ده سال آینده تمرکز حتی بیشتری را روی فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده معطوف خواهد کرد.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها