دو مهندس جوان که در شرکت گوگل مشغول به کار هستند رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌های کاربردی (API) خود را با نام WebUSB به گروه جامعه انکوباتور وابسته به کنسرسیوم جهانی وب (W3C WICG) معرفی کردند و توضیح دادند این سیستم رابط به دستگاه‌های USB امکان می‌دهد به صورت مستقیم و کاملا ایمن به اینترنت متصل شوند.
کد خبر: ۸۹۵۳۵۰
اتصال دستگاه‌های USB به اینترنت ممکن شد

به گزارش جام جم کلیک ، این رابط API به صورت ویژه برای حافظه‌های فلش USB ساخته نشده است و در عوض دیگر دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم ورودی از جمله صفحه‌کلید‌ها یا دیگر گجت‌های مرتبط با اینترنت اشیا می‌توانند از آن استفاده کنند.

همچنین باید توجه داشته باشید که این سیستم رابط فقط برای انتقال داده مورد استفاده قرار نمی گیرد. بلکه به صورت ایمن سخت‌افزار کوچک شما را به دنیای اینترنت متصل می‌کند و بدون آنکه نیاز به پلتفرم دیگری داشته باشید، به شما امکان می‌دهد وارد اینترنت شوید.

این مهندسان جوان به امنیت دستگاه هم توجه ویژه داشتند. یک دستگاه USB و رایانه به صورت پیش‌فرض به یکدیگر اعتماد می‌کنند و سیستم‌های ایمنی موجود را برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل امنیتی به کار می‌برند.

مهندسان گوگل در نظر دارند برای امنیت بیشتر از سیستم Cross-Origin Resource Sharing استفاده کنند تا صفحات وب اطلاعات آلوده را به حافظه فلش انتقال ندهند.

منبع: موبنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها