در میان انبوه شرکت‌های خودروساز چینی که این روزها تقریبا بازار ایران را با تولیدات نسبتا ارزان به انحصار خود درآورده‌اند، نام یک برند کمتر مورد توجه قرار گرفته است. برندی که در حال حاضر توانسته دو مدل «سابرینا» و بتازگی «سنوا» را در میان دیگر رقبای هموطنش به مصرف‌کنندگان ایرانی معرفی کند.
کد خبر: ۸۹۵۲۶۵

این کمپانی مهجورمانده که ما آن را با نام بایک می‌شناسیم، در واقع با عنوان کامل شرکت سرمایه‌گذاری و تولید خودروی پکن فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه طراحی و تولید خودرو دارد و بتازگی اخباری از این شرکت به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد مهندسان آن طرحی برای تولید یک خودروی اسپرت تمام الکتریکی در دست دارند و تمام تلاش خود را می‌کنند که از این محصول در نمایشگاه آینده خودروی پکن رونمایی کنند.

هرچند تصاویر زیادی از این خودروی مفهومی منتشر نشده، اما به دلیل نوع طراحی و تلفیق رنگ‌های نقره‌ای و آبی به کار گرفته شده در بدنه آن‌، در نگاه اول بیننده را به یاد مدل I8 کمپانی بی‌ام‌دبلیو می‌اندازد. اما تیم چینی NextEV که کار طراحی آن را به عهده دارند، برخلاف نمونه آلمانی‌اش هنوز برای آن نامی در نظر نگرفته‌اند.

توسعه‌دهندگان این خودرو که در فرمول الکتریکی نیز حضور دارند، مدعی هستند که این تسلای چینی می‌تواند در کمتر از سه ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد و همچنین می‌تواند تا حداکثر سرعت 260 کیلومتر به حرکت خود ادامه دهد. کمپانی بایک همچنین تلاش می‌کند به تعهدش مبنی بر طی مسافت 190 کیلومتر با یک بار شارژ در این خودرو جامه عمل بپوشاند.

تصاویری که از این خودرو در نشریه انگلیسی Autocar منتشر شده نشان می‌دهد که بایک الکتریکی خودرویی اسپرت، دارای سقفی کوتاه و خطوطی نرم و مواج است که با داشتن اسپویلرهای یکپارچه در قسمت جلو و عقب خود می‌تواند انتظارات مطرح شده از سوی سازندگانش را براحتی برآورده کند.

منبع: leftlanenews

محمدرضا نجفی‌شاهکوهی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها