جام‌جم از برگزاری پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی جراحان مغز و اعصاب در تهران گزارش می‌دهد

افق‌ روشن جراحی مغز و اعصاب برای ایران

استاد دکتر مجید سمیعی، پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی، رئیس و بنیانگذار بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر در آلمان به عضویت هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درآمد.
کد خبر: ۸۹۵۲۶۴

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران دیروز در مراسم تجلیل از پروفسور مجید سمیعی در سالن همایش رازی با اعلام این خبرافزود: امید است دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران از این فرصت برای بورسیه شدن نزد پروفسور سمیعی بهره ببرند. در سال1367 رئیس جمهور آلمان غربی برای تجلیل از مقام علمی و تجربیات ارزنده این دانشمند و همچنین گام‌های بلندی که در پیشرفت جراحی مغز و اعصاب برداشته‌است، نشان خدمت درجه 1 دولت آلمان را به او اهدا کرد. در همین سال جایزه علمی ایالت نیدرزاکسن آلمان، به پاس فعالیت‌های پر ارزش وی در راه پیشرفت جراحی مغز و اعصاب به دکتر سمیعی اهدا شد. دهم مهر 1390 نیز عنوان استاد افتخاری دانشگاه تهران به وی اعطا شد.

در اسفند 1387 با حضور گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان در رشت، ساخت بیمارستان فوق تخصصی جنرال 400 تختخوابی پروفسور سمیعی آغاز شد. گفته می‌شود بخش جراحی مغز و اعصاب این بیمارستان با مرکز اعصاب آلمان همکاری خواهد داشت. همچنین 11 شهریور 1393 عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین مرکز تحقیقات سرطان شناسی خاورمیانه با حضور دکتر سمیعی در رشت با هدایت وی آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها