مرحله اول رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) نیروی زمینی سپاه با انجام تاکتیک‌ها و مأموریت‌های از پیش تعیین شده با موفقیت به پایان رسید.
کد خبر: ۸۹۵۲۴۴

به گزارش سپاه نیوز، در این رزمایش گسترده امنیتی که با محوریت قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در استان سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است، عملیات شناسایی توسط بالگردهای هوانیروز نیروی زمینی سپاه انجام پذیرفت. اجرای آتش خطی توسط بالگرد، اجرای کمین توسط گردان‌های تکاور، تخریب و انفجار، کمین علیه ستون‌های خودرویی و انجام عملیات تعقیب علیه دشمن توسط نیروهای پیاده، موتوری و تانک با اجرای آتش از دیگر اقدامات صورت گرفته در اولین مرحله از رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) بود. همچنین در این مرحله از رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص)، عملیات رهایی گروگان توسط یگان ویژه صابرین با پشتیبانی تک تیراندازها و اجرای عملیات هلی برن و راپل در 5/3 دقیقه با موفقیت انجام شد. این مرحله در حالی صورت گرفت که یگان‌های مرزبانی و گردان‌های عملیاتی مرزی همزمان به اجرای عملیات پرداختند. این مرحله از رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) با سقوط آزاد نیروهای ویژه نیروی زمینی سپاه برای کمک به سازماندهی نیروهای منطقه به پایان رسید.

همچنین بالگردهای هوانیروز سپاه مواضع دشمن فرضی را منهدم کردند. دو فروند بالگرد 206 و یک فروند بالگرد 209 از جمله بالگردهای حاضر در این مرحله عملیاتی بودند. همچنین فارس گزارش کرد بیش از ده فروند هواپیمای بدون سرنشین حماسه، مهاجر، ابابیل، صادق و شاهد سپاه با پرواز در آسمان جنوب شرق کشور، منطقه رزمایش نیروی زمین سپاه را رصد می‌کنند.

براساس این گزارش، این برای اولین‌بار است که پهپاد حماسه در یک رزمایش شرکت می‌کند. این پهپاد اردیبهشت 92 رونمایی شد و می‌تواند سه مأموریت مراقبت، شناسایی و حمله با موشک و راکت را به صورت همزمان انجام دهد. مداومت پروازی بالا و توان پرواز در ارتفاع بالا از جمله ویژگی‌های این هواپیمای بومی است.

سخنگوی رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) گفت: استحکام بخشی به زیرساخت‌های امنیتی منطقه، تعمیق ارتباط سپاه با مردم، نشان دادن اراده نظام و توجه اساسی به مردم جنوب شرق از جمله اهداف برگزاری رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) نیروی زمینی سپاه است. سردار سرتیپ محمد مارانی مشارکت مردم در بومی سازی امنیت را از مهم‌ترین اهداف این رزمایش خواند. وی افزود: در رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) نیروی زمینی سپاه ضمن نمایش گوشه‌ای از توانمندی‌های قرارگاه قدس در جنوب‌شرق به تمرین تاکتیک‌ها پرداختیم. فرمانده قرارگاه نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: در این رزمایش نیروهای مردمی و بسیجیان بومی و همه یگان‌های نظامی حاضر در منطقه حضور داشتند. رزمایش بزرگ امنیتی نیروی زمینی سپاه تا فردا در منطقه جنوب شرق کشور ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها