هم‌گروهی تیم ملی با تیم‌های کره‌جنوبی، ازبکستان، چین، قطر و سوریه

جام جهانی به فوتبال ایران چشمک زد

ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 با کره‌جنوبی، ازبکستان، چین، قطر و سوریه هم‌گروه شد؛ یک قرعه خوب که مسیر بهتری را برای پنجمین حضور فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی فراهم کرد.
کد خبر: ۸۹۵۲۱۴

شاید اگر خودمان هم می‌خواستیم تیم‌های هم‌گروه ایران را انتخاب کنیم دست روی همین تیم‌ها می‌گذاشتیم. کره‌ای که از ما ترس دارد، ازبکستانی که به نسبت عربستان بدون حاشیه‌های سیاسی است، قطری که به‌لحاظ ظرفیت‌های فوتبالی از عراق پایین‌تر است، چینی که باوجود سرمایه‌گذاری در سطح باشگاهی کم ستاره‌تر از تیم کنونی امارات است و بالاخره سوریه که در مقایسه با تایلند حریف آسان‌تری محسوب می‌شود. گرچه هیچ حریفی را نباید دست کم گرفت، اما تا به اینجا باید از قرعه‌ای که نصیب تیم ملی شد خوشحال بود.

در دیگر گروه مقدماتی جام جهانی دو تیم مدعی استرالیا و ژاپن، برای صعود به جام جهانی باید با تایلند و سه تیم عربی عراق، عربستان و امارات روبه‌رو شوند. گروهی که به نوشته خبرگزاری کیودوی ژاپن گروه مرگ است. البته کی‌روش چنین اعتقادی ندارد. سرمربی پرتغالی تیم ملی که در مراسم قرعه‌کشی حضور داشت، بعد از هم‌گروهی ایران با تیم‌های کره، سوریه، قطر، ازبکستان و چین گفت: به نظرم قدرت در دو گروه توزیع شده است و شرایط نسبتا برابر است. به نظرم نباید تیم‌هایی مثل سوریه و قطر را دست کم گرفت و باید روی قدرت آنها حساب کرد. هرکدام از تیم‌ها که در این مرحله حضور دارند، می‌توانند قدرت لازم را داشته باشند. ولی ما قبلا با کره و قطر بازی کرده‌ایم و فکر می‌کنم آمادگی خوبی برای این ر‌قا‌بت‌ها داریم.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود او قصد جدایی از فو‌تبا‌ل ایران را دارد، گفت: الان زمان مناسبی برای صحبت کردن در این باره نیست و امیدوارم که در آینده شاهد اتفاقات خوبی برای فو‌تبا‌ل ایران باشیم.

با انجام قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی فوتبال در منطقه آسیا برنامه کامل رقابت‌های این مرحله نیز مشخص شد. براین اساس تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین بازی خود روز پنجشنبه 11 شهریور در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی قطر می‌رود و پنج روز بعد (سه‌شنبه 16 شهریور) در پکن با چین روبه‌رو می‌شود. اتفاق مهم و ارزشمند این برنامه حریف پایانی ایران است. تیم ملی کشورمان در آخرین روز مرحله انتخابی که می‌تواند بسیار سرنوشت‌ساز باشد، در تهران و در حضور صد هزار تماشاگر به‌مصاف سوریه‌ای می‌رود که روی کاغذ ضعیف‌ترین تیم گروه است. این درحالی است که در هفته پایانی ازبکستان با کره‌جنوبی و قطر با چین روبه‌رو می‌شوند.

واکنش مربیان تیم‌های حریف

اولی اشتیلیکه (سرمربی کره‌جنوبی): این آخرین دور در مرحله انتخابی است و تمام بازی‌ها در‌ آن سخت خواهد بود، چون تمام تیم‌ها قوی هستند. ما باید روی کاری که انجام می‌دهیم تمرکز داشته باشیم و تا جای ممکن خوب بازی کنیم. ما تمام رقبایمان را خیلی خوب می‌شناسیم و می‌دانیم که آنها هم ما را می‌شناسند.

سمول بابایان (سرمربی ازبکستان): هیچ‌کدام از حریفان ما شانسی به این مرحله نرسیده‌اند. هر بازی فلسفه خاص خودش را دارد و می‌تواند تاریخ مختص به خودش را هم داشته باشد. مهم‌ترین چیز این است که بتوانیم بازی اول را ببریم. با تیم‌های خوبی در یک گروه جمع شده‌ایم.

گائو هونگبو (سرمربی چین): همه تیم‌های گروه ایران خوب هستند اما فکر می‌کنم ایران و چین تیم‌های قوی تری هستند. در این میان ایران بواسطه پنج سال حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت آنها تیم پایدار و باثباتی است. کی‌روش فوتبال ایران را جوان‌تر و قدرتمندتر کرده است.

دانیل کارینو (سرمربی قطر): برای رسیدن به جام جهانی آماده هستیم تا غیرممکن را ممکن کنیم. نمی‌توانم قول صعود به جام جهانی 2018 روسیه را بدهم زیرا در این مرحله رقابت بسیار سخت است اما ما نهایت تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا نتایج درخشانی به‌دست آوریم.

فوتبالی‌ها چه گفتند

بعد از مشخص شدن تیم‌های هم‌گروه ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 کارشناسان، مربیان و بازیکنان بسیاری درباره مقایسه دو گروه، حریفان ایران و شانس صعود اظهارنظر کردند که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌بینید:

مجید جلالی: این قرعه‌ای که نصیب ایران شد شرایط را بسیار امیدوارکننده کرده است. اما تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل باید از همه نظر برای این بازی‌ها تجهیز شود.

حشمت مهاجرانی: نمی‌توان گفت تیم ایران در گروه آسانی قرار گرفته است. از نظر من هر دو گروه در یک سطح هستند.

مرتضی محصص: صعود از این گروه غیرممکن نیست اما باید تدارکات خوب و بسیار قوی در کنار برنامه‌ریزی مدون داشته باشیم. ما امیدوار به صعود هستیم اما کارمان بسیار سخت است.

وحید ‌هاشمیان: در گروه دیگر رقابت‌ها به نسبت سخت‌تر از گروه ایران است. به نظرم اگر خودمان می‌خواستیم تیم‌ها را بچینیم تقریبا همین گروه را انتخاب می‌کردیم. درمجموع باید از گروهمان راضی باشیم.

حمید درخشان: ایران در گروه سختی قرار دارد و اگر می‌خواهد به جا‌م جها‌نی 2018 روسیه صعود کند باید تدارک ویژه‌ای برای این بازی‌ها انجام دهد.

آندرانیک تیموریان: تا زمانی که آخرین بازی این مرحله به پایان نرسد، نمی‌توان گفت که کدام تیم ضعیف است یا کدام تیم به جام جهانی می‌رود. این‌که بگوییم می‌توانیم از هم‌اکنون خودمان را در روسیه ببینیم نگاهی ساده‌انگارانه به رقبایمان است.

امید عالیشاه:قرعه خوبی به ما خورده است. قطعا با انجام بازی‌های تدارکاتی خوب می توانیم به جام جهانی صعود کنیم.

تهران، میزبان بازی‌های هر دو گروه

شبکه ورزش عراق در خبری فوری اعلام کرد که فدراسیون عراق برای مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه بار دیگر ایران را به شرط تغییر ورزشگاه برای میزبانی بازی‌هایش انتخاب کرده است.

عراقی‌ها بازی‌های خود را در دو مرحله گذشته در مقدماتی جام‌جهانی به میزبانی تهران و در ورزشگاه دستگردی برگزار کردند. البته آنها در ایران پیشنهاد تغییر ورزشگاه را داده‌اند زیرا از کیفیت ورزشگاه و امکانات ناراضی بودند.

البته عراق که در قرعه‌کشی مرحله نهایی با عربستان هم‌گروه شده است برای بازی در ایران باید منتظر بهانه‌ جویی‌های سعودی‌ها باشد زیرا آنها حاضر نیستند برای بازی به ایران بیایند. به غیر از عربستان که باید دید تکلیف حضور آنها در تهران چه می‌شود، استرالیا، ژاپن، امارات و تایلند مجبور هستند یکی از بازی‌های خود را در تهران برگزار ‌کنند تا به این ترتیب تهران میزبان هر دو گروه مقدماتی جام جهانی باشد.

برنامه گروه A

(دور رفت)

11 شهریور 95: کره‌جنوبی ـ چین، ایران ـ قطر، ازبکستان ـ سوریه

16 شهریور 95: چین ـ ایران، قطر ـ ازبکستان، سوریه ـ کره‌جنوبی

15 مهر 95: کره‌جنوبی ـ قطر، چین ـ سوریه، ازبکستان ـ ایران

20 مهر 95: ازبکستان ـ چین، ایران ـ کره‌جنوبی، قطر ـ سوریه

25 آبان 95: کره‌جنوبی ـ ازبکستان، چین ـ قطر، سوریه ـ ایران

(دور برگشت)

3 فروردین 96: چین ـ کره‌جنوبی، سوریه ـ ازبکستان، قطرـ ایران

8 فروردین 96: کره‌جنوبی ـ سوریه، ازبکستان ـ قطر، ایران ـ چین

23 خرداد 96: ایران ـ ازبکستان، سوریه ـ چین، قطر ـ کره‌جنوبی

9 شهریور 96: چین ـ ازبکستان، کره‌جنوبی ـ ایران، سوریه ـ قطر

14 شهریور 96: ایران ـ سوریه، ازبکستان ـ کره‌جنوبی، قطر ـ چین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها