پرویز شیخ‌طادی دو فیلمنامه «آتش در نیستان» و «سربازان عاشورا» درباره زندگی شهید باکری را در دست نگارش دارد که فیلمنامه دوم تا سه ماه دیگر به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۵۱۷۶

شیخ‌طادی درباره نگارش فیلمنامه زندگی شهید باکری به مهر گفت: نگارش این سریال را از دو ماه پیش آغاز کردم؛ کار کردن در مورد شخصیت‌های تاریخ معاصر بسیار مشکل است، بخصوص زندگی شهدای دفاع مقدس، چون خانواده‌ها و مسئولان و همرزمان شهید سخت به نویسندگان اعتماد می‌کنند.

شیخ‌طادی با اشاره به این که طرح کلی به سازمان صداوسیما تحویل داده شده است، بیان کرد: این سریال 13 قسمت دارد، اما ممکن است تا 18 قسمت نوشته شود. تاکنون سیناپس چهار قسمت کامل و به مرکز امور نمایشی سیما ارائه شده است.

این نویسنده و کارگردان درباره دشواری‌های تولید مجموعه «آتش در نیستان» هم گفت: با تلویزیون قرار گذاشتیم فیلمنامه‌ای که سازمان امکان تولید آن را ندارد، ننویسیم، اما هر قصه‌ای که قابلیت تولید داشت، پتانسیل‌هایش براساس عدد و رقم تولید بررسی شود تا کار را به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: در تصمیم جدید قرار است با غنی کردن شهرک‌های تاریخی تلویزیونی و ایجاد یک محیط جدید، اتفاقات بنیادی‌تری رخ دهد.

شیخ‌طادی گفت: قالب آثار تاریخی با پروداکشن‌های سنگین تولید می‌شود که هم هزینه‌بر است و هم گاهی قصه و دیالوگ‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. ما سعی داریم در سیستم جدید ترکیبی عمل کنیم و فضای کارهای تلویزیونی کره‌ای را با تاریخی خودمان بیامیزیم.

این کارگردان یادآور شد: سریال‌های کره‌ای اغلب قصه‌گو و داستان‌محور هستند و پروداکشن خاصی ندارند، اما از سناریوی قوی برخوردارند و با کلام، مخاطب را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. ما هم باید بخشی از بار تولید را بر دوش دیالوگ‌ها بگذاریم تا هم رنگ و لعاب جدیدتری به کار بخشیم و هم از هزینه‌های غیرضروری جلوگیری کنیم.

داستان سریال «آتش در نیستان» مربوط به جوانی ایرانی است که علیه شرایط موجود تسلط مغولان بر ایران قیام می‌کند و در این مسیر هم با مغولان و هم خائنان داخلی به مبارزه برمی‌خیزد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها