فرمانده نیروی زمینی ارتش در واکنش به انتشار اخباری درباره اعزام تکاوران این نیرو به سوریه گفت: ما داعش را در حدی نمی‌بینیم که یگانی را برای مقابله با آن اعزام کنیم و بنابراین اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر حضور یگانی نیروی زمینی ارتش در سوریه، سندیت ندارد.
کد خبر: ۸۹۴۸۰۹

به گزارش جام‌جم، امیراحمدرضا پوردستان که در آستانه 29 فروردین، روز ارتش و روز نیروی زمینی ارتش در نشست خبری صحبت می‌کرد، افزود: البته نیروی زمینی در سوریه حضور مستشاری دارد و با توجه به این‌که وظیفه خودمان می‌دانیم این پدیده را که ابزاری در دست دشمنان اصلی ما برای تهدید منافع جمهوری اسلامی ایران است تمام قد شناسایی کنیم، تعدادی از نیروها را برای برآورد اوضاع دقیق تروریست‌ها و آشنایی با شرایط چنین جنگ‌هایی به سوریه اعزام کرده ایم. پوردستان با تاکید بر این‌که نیروی زمینی ارتش به صلاحدید نظام در هر جایی لازم باشد با قدرت ورود می‌کند ادامه داد: برای حضور موثر در فضای جنگ‌های نیابتی و مقابله با تکفیری‌ها اقدام به تشکیل یگان‌های واکنش سریع، افزایش ظرفیت بالگردی و اختصاص سلاح‌های مورد نیاز برای نیروهای مسلح کردیم.

رزمایش بزرگ نیروی زمینی؛ سوم خرداد در اصفهان

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این‌که در سال جاری چهار رزمایش بزرگ خواهیم داشت، اظهار کرد: اولین رزمایش، سوم خرداد در نصرآباد اصفهان با نام بیت‌المقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال همچنین 17 رزمایش تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های موشکی‌، مهندسی، جنگ الکترونیک، پهباد، جنگ نوین و رهایی گروگان نیز برگزار می‌شود. پوردستان از رونمایی چند دستاورد نیروی زمینی از جمله سامانه پدافند هوایی بهمن، توپ 57 میلی‌متری خود کششی چرخدار و بهینه‌سازی شده، خودروی پنج تن کیان، خودروی حمل توپ‌های خود کششی و خودروی تجسسی شهرام در چهارشنبه هفته جاری (فردا) خبر داد. فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت:‌ در این روز تانک بهینه‌سازی شده چیفتن و سلاح تک تیرانداز مجهز به دوربین‌های دید در شب و روز موثر برای به کارگیری در فضای جنگ‌های نیابتی به بهره‌برداری می‌رسد.

امیرپوردستان افزود: در 29 فروردین هم شاهد رژه یگان‌های نمونه ارتش از ساعت 8 صبح در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس‌جمهور خواهیم بود. وی با اشاره به خبر خرید تانک ‌ای.تی90 و هواپیمای سوخوی 30 از روسیه افزود: ارتش برای ارتقای ظرفیت دفاعی از همه ظرفیت‌ها جز خطوط قرمزی که در مورد سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی از سوی فرمانده معظم کل قوا تعیین شده است، استفاده خواهد کرد. امیر پوردستان گفت: خرید سلاح و تجهیزات از دیگر کشورها هیچ منافاتی با قطعنامه‌های بین‌المللی ندارد و اظهارات مقامات آمریکایی همان‌طور که وزیر دفاع اشاره کرد، جز یاوه‌گویی چیز بیشتری نیست. وی افزود: یکی از سلاح‌های مورد نیاز ارتش، تانک کرار است که در داخل تولید می‌شود و قرار است با تولید انبوه در اختیار نیروهای مسلح قرار بگیرد. پوردستان تصریح کرد: مدرسه تک تیرانداز و نیروی زمینی ارتش تاسیس شده است که اقدام به پذیرش نیروی تک تیرانداز می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها