مجموعه تاریخی فرهنگی پردیس دانشگاه ارومیه که نخستین دانشگاه طب ایران محسوب می‌شود، با شماره 31402 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
کد خبر: ۸۹۴۷۶۵

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی دیروزدر گفت‌وگو با ایرنا اظهارکرد: بعد از انجام عملیات مرمت و بازسازی برخی قسمت‌های این بنای مهم، برای حفظ هویت تاریخی و فرهنگی این مجموعه، پرونده ثبتی آن سال گذشته تشکیل و به شورای عالی ثبت آثار تاریخی و فرهنگی سازمان مرکزی ارسال شد.

محمد فتحی بیان کرد: پس از بررسی پرونده و احراز شرایط لازم برای ثبت، حکم ثبتی آن به این اداره کل و سایر ادارات و نهادها ابلاغ شد. وی گفت: مرمت خانه چوبی واقع در محوطه دانشگاه ارومیه به عنوان یک مکان تاریخی علمی با 700 میلیون ریال اعتبار سال گذشته انجام شد. وی اضافه کرد: عملیات تقویت سازه و ساخت، رفع خطر، آواربرداری بارهای اضافی سقف و قسمتی از خانه چوبی دانشگاه ارومیه که فرو ریخته بود و نیز اجرای پوشش محافظتی در این زمینه از جمله اقداماتی است که در فرآیند مرمت این بنا صورت گرفت. فتحی اظهار کرد: این بنا متعلق به دوره قاجار بوده و به موزه پزشکی و طب در آذربایجان غربی تبدیل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها