از امروز 40 شاعر از 25 استان کشور در قالب دوره آموزشی آفتابگردان‌ها در تهران گردهم می‌آیند.
کد خبر: ۸۹۴۷۴۶

به گزارش فارس، نشست خبری پنجمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی موسوم به آفتابگردان‌ها روز گذشته با حضور علی‌محمد مؤدب، محمود اکرامی‌فر و میلاد عرفانپور در مؤسسه شهرستان ادب برگزار شد.

علی‌محمد مؤدب در این نشست گفت: امروز به لطف خدا پنجمین دوره شعر جوان انقلاب اسلامی در حال رقم خوردن است. فرض است مدیران اجرایی در دستگاه‌های فرهنگی حمایت جدی‌تر از حوزه شعر به خصوص فعالیت تربیت نیرو که مورد تائید رهبر معظم انقلاب نیز بوده داشته باشند.

مؤدب در پایان گفت: خواهش من از رسانه‌ ملی این است که نگاه جدی‌تر به یک دوره آموزشی ادبی داشته باشد تا جوانان ببینند و نسبت به فرهنگ و ادبیات علاقه‌مند شوند. امیدوارم رسانه‌ها اهمیت این موضوع را درک کنند.

میلاد عرفانپور مدیر دفتر شعر موسسه شهرستان ادب نیز گفت: دوره پنجمین آفتابگردان‌ها به گواه داوران آن بهترین دوره آفتابگردان‌هاست. در این دوره شاعران از 25 استان کشور حضور دارند که افتتاحیه آن بهمن ماه با میزبانی از بانوان در کردان کرج آغاز شد و در ادامه برنامه‌های این دوره از 24 تا 27 فروردین میزبان حدود 40 نفر از شاعران جوان برگزیده در تهران خواهیم بود.

عرفانپور یادآور شد: همچنین در این دوره 20 نفر از چهره‌های برجسته کشور به عنوان استاد همراه ما خواهند بود. محمود اکرامی‌فر، ناصر فیض، مرتضی امیری اسفندقه، سعید بیابانکی، مصطفی محدثی خراسانی، محمدرضا سنگری، قربان ولیئی، اسماعیل امینی، بیژن ارژن و... از جمله استادان این دوره هستند.

دکتر محمود اکرامی‌فر، شاعر و روزنامه‌نگار نیز در بخش دیگری از این نشست با اشاره به فعالیت موسسه شهرستان ادب، گفت: موسسه شهرستان ادب برای خدمت به ادبیات و فرهنگ جامعه به نقطه اساسی تولید فرهنگ توجه کرده است. وقتی شعر ثروت ملی باشد تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و خدمات‌دهندگان با آن به عنوان یک ثروت درگیر خواهند شد که مدیران خدمت‌دهندگان این ثروت هستند و نویسندگان در خط‌مقدم آن و جامعه نیز مصرف‌کنندگان این ثروت به‌شمار می‌‌روند.

دکتر اکرامی‌فر در ادامه گفت: شهرستان ادب به انباشت فرهنگی کمک می‌کند، شهرستان ادب در تولید ادبیات گام‌های موثری برداشته و به نظرم بهتر است مدیران بخشی از هزینه‌هایی را که برای تیر و تخته نمایشگاه می‌دهند صرف تولید و پرورش ادبی کنند که البته سخنم به این معنا نیست که این هزینه‌ها را در اختیار شهرستان ادب بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها