عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم گفت: وزارتخانه های صنایع، نفت، نیرو و ارتباطات در حوزه اصل 44 بیشتر دخیل هستند و طبیعتا بیشترین مقاومت ها نیز از سوی این وزارتخانه ها و از جانب وزرا،معاونان و مدیرانشان صورت می گیرد.
کد خبر: ۸۹۴۶۹۴
کدام وزارتخانه ها در برابر خصوصی سازی مقاومت می کنند؟

حمید رضا فولادگر در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به اظهارات رییس سازمان خصوصی سازی مبنی بر مقاومت برخی از وزرا در جهت خصوصی سازی گفت: وزارتخانه های صنایع، نفت، نیرو و وزارت ارتباطات در حوزه اصل 44 بیشتر دخیل هستند و طبیعتا بیشترین مقاومت ها نیز از سوی این وزارتخانه ها و از جانب وزرا،معاونان و مدیرانشان صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه چند نوع مقاومت در این زمنیه ها صورت می گیرد افزود: برخی از وزارتخانه ها تقاضا می کنند به عنوان یک سازمان توسعه ای از شمول واگذاری خارج شوند و یا اینکه شرکت های واگذار شده به نحوی برگردد و یا در طرح ها و لوایحی که به مجلس می دهند در مورد خصوصی سازی مقاومت صورت می گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم ادامه داد: در برنامه ششم نیز رد پای برخی از مقاومت ها را می توان دید و این مقاومت ها تا حدی ریشه در فرهنگ قدیمی دارد که دولت ها خواهان توسعه و گسترش حوزه های زیر مجموعه خود هستند.

فولادگر در ادامه با اشاره به انتقاد از دولت در مورد دریافت مکرر پول از صندوق توسعه ملی نیز گفت: بخش های مختلفی تمایل به گرفتن تسهیلات از صندوق توسعه ملی دارند در حالی که باید به بخش های غیر دولتی تسهیلاتی از سوی این صندوق ارایه شود .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم گفت: در برنامه ششم بندی وجود دارد که نه در قانونگذاری های عادی و نه در ایام بودجه نباید از صندوق توسعه ملی برداشته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها