سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت: در صورتی که فدراسیون فوتبال در مواردی احساس ضایع شدن حقش را دارد می تواند مستندات خودش را به کمیسیون ارایه کند.
کد خبر: ۸۹۴۶۸۷
فدراسیون فوتبال مستندات خود را ارائه دهد/ پرونده مفتوح است

مصطفی افضلی فرد در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به پاسخ فدراسیون فوتبال درباره پرونده فساد در فوتبال که در کمیسیون اصل نود رسیدگی شده و انتقاداتی که این فدراسیون نسبت به گزارش مطرح کرده است اظهار داشت: مشاوران کمیسیون اصل نود حقوقی و فنی هستند و انتقاد فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه کمیسیون اصل نود تخصص ورزشی ندارد وارد نیست.

وی ادامه داد: کمیسیون در تنظیم گزارش خود صرفا به دیدگاههای حقوقی اکتفا نکرده و از افرادی که سابقه حضور بسیاری در عرصه فوتبال داشته اند استفاده کرده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم افزود: این افراد به صورت میدانی در عرصه ورزش و فوتبال فعالیت داشتند و در ضمن برای تنظیم گزارش صرفا کمیسیون اصل نود دخیل نبوده است بلکه وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سازمان بازرسی کل کشور،صدا و سیما بوده و همه دستگاههایی که به نوعی در ارتباط با پرونده فساد در فوتبال دخیل هستند اظهار نظر کرده و با آنها مکاتبه شده و در جلسات متعددی حضور داشتند.

افضلی فرد با اشاره به دعوت و حضور داوران، بازیکنان، مربیان، مدیران باشگاهها و مسئولان فدراسیون لیگ و کمیته انضباطی در کمیسیون اصل نود تصریح کرد: گزارش کمیسیون در خصوص این پرونده حاصل جمع بندی نقطه نظرات کارشناسان متعدد ذکر شده و از جمله وزارت ورزش است.

وی در عین حال گفت: در صورتی که فدراسیون فوتبال در مواردی احساس ضایع شدن حقش را دارد می تواند مستندات خودش را به کمیسیون ارایه کند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود در ادامه اظهار داشت: قوه قضاییه مستندات را می خواهد و در حال حاضر کمیسیون اصل نود در حال آماده کردن و تنظیم مستندات است.

افضلی فرد افزود: این پرونده همچنان مفتوح است و همچنان در خصوص سایر مواردی که گزارش رسیده پیگیری های لازم را خواهد داشت.

وی در ادامه درباره پرونده شکایت از سفارتخانه ها که در کمیسیون اصل نود در حال رسیدگی است نیز گفت: در جهت رسیدگی به این موضوع باید بازدیدهایی از سوی کمیسیون از سفارتخانه هایی که شکایت شده است صورت گیرد که البته به دلیل کثرت پرونده ها انجام نشده است و پیش نیاز آن بازدیدها، جلسه ای است که بناست با حضور مسئولان وزارت امور خارجه در کمیسیون اصل نود برگزار شود که تلاش می کنیم قبل از پایان مجلس نهم برگزار شود و اگر هم فرصت نشد نمایندگان مجلس دهم به آن رسیدگی خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها