المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند. امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند. ایران نیز مانند سال‌های پیشین در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی داریم.
کد خبر: ۸۹۴۶۷۹

والیبال، امید اول ورزش‌های گروهی

وقتی نسلی از پدیده‌های والیبال «رو» شد و لیگ جهانی میدانی شد برای عرض‌اندام جوانان شایسته توپ و تور، نگاه‌ها به این ورزش گروهی تغییر کرد تا جایی که گفته می‌شود والیبال امسال نماینده ورزش‌های گروهی ایران در جمع تیم‌های المپیکی خواهد بود.

هرچند در سالی که گذشت افت و خیزهای والیبال کم نبود، اما فدراسیون والیبال از نیمه دوم سال گذشته برنامه‌ریزی برای المپیکی شدن این ورزش را آغاز کرد و با شروع تمرینات از ششم فروردین در پی تحقق آرزوی دیرینه است.

آرزوی 52 ساله المپیکی شدن والیبال این بار بیشتر از همیشه در دسترس است. نسلی طلایی که برای سومین بار می‌خواهد تمام تلاش خود را برای المپیکی شدن در توکیو به کار بگیرد ‌طوری ‌که از رئیس فدراسیون گرفته تا مربیان و بازیکنان، پیش از بازی‌های انتخابی توکیو خرداد امسال قول المپیکی شدن را به مردم داده‌اند.

سعید معروف و بازیکنان دیگر این نسل طلایی اینک علاوه بر حضور در المپیک می‌خواهند در بهترین جایگاه بین مردان والیبال دنیا قرار بگیرند که البته کار آسانی نیست، اما درخشش در سه دوره رقابت‌های لیگ جهانی تحقق این رویا را قابل دسترس می‌کند.

هشتم خرداد، تیم ایران با لوزانو سرمربی آرژانتینی در توکیو حاضر می‌شود تا بازیکنان با ضربات امیدبخش خود به توپ، از ارتفاع تور ژاپن به سوی آسمان المپیک ریو به پرواز درآیند.

تیم ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک علاوه بر حریفان جهانی، رقبای آسیایی سرسختی مانند ژاپن و استرالیا دارد که عبور از این حریفان اگر با درایت و تلاش همه ارکان تیم ملی همراه نباشد تبعات سنگینی دارد. والیبال دربین ورزش‌های گروهی مثل هندبال و بسکتبال که در بازی‌های سخت انتخابی المپیک قرار می‌گیرند شرایط بهتری دارد و از امیدهای ورزش ایران در بین ورزش‌های گروهی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها