عامل انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن در شبکه اجتماعی تلگرام توسط پلیس فتا خراسان جنوبی شناسایی و دستگیر شد .
کد خبر: ۸۹۴۵۸۹

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی در این‌باره اظهار کرد: با دریافت اطلاعاتی مبنی بر فعالیت فردی در شبکه اجتماعی تلگرام و انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن برای انحراف جوانان،شناسایی و دستگیری وی در دستور کار مأموران قرار گرفت.

سرهنگ غلامرضا حسینی گفت: مشخصات و آدرس متهم سایبری با مهندسی اجتماعی کشف و متهم برای توضیحات به پلیس فتا احضار و تحقیقات از وی آغاز شد که ابتدا منکر هرگونه اقدام مجرمانه در تلگرام شد، ولی با روبه‌رو شدن با مستندات غیرقابل انکار، لب به اعتراف گشود.

وی افزود: متهم اتهامات خود را قبول و بیان کرد به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن در فضای مجازی اقدام به ارسال عکس‌های مبتذل و مستهجن کرده‌ام. تلفن همراه متهم مورد بازبینی قرار گرفت که با نظریه کارشناسان ادله پلیس فتا برخی از تصاویر ارسالی وی در شبکه اجتماعی تلگرام کشف و متهم با تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

دستگیری زوج زورگیر

زوج تبهکار که در لباس ماموران مبارزه با مفاسد اجتماعی اقدام به زورگیری از شهروندان می‌کردند، توسط پلیس پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.

ساعت 10 و 30 دقیقه یازدهم فروردین ماه ماموران کلانتری 132 نبرد در حال گشتزنی در خیابان خاوران به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا مشکوک شده و آن را متوقف کردند. راننده خود را «سامان» 28 ساله و ترک‌نشین که خانمی بود، خود را «سمیرا» معرفی کرد که در بازدید از یک کیسه پلاستیکی همراهشان، دو دستگاه بی‌سیم دستی و یک کلاه‌گیس کشف شد .

در بازجویی‌های پلیسی مشخص شد متهمان تحت عنوان مامور مبارزه با مفاسد اجتماعی اقدام به زورگیری از شهروندان می‌کردند .

همسرم بین پسر‌هایمان فرق گذاشته است

مرد جوان وقتی بعد از دو سال متوجه شد که همسرش به پسرش محبت کمتری می‌کرده است، تصمیم به جدایی گرفت.

چندی پیش مرد جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و درخصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی دو سال است که با همسرم ازدواج کرده‌ام. آن زمان که با او ازدواج کردم، من یک پسر 6 ساله و او هم یک پسر 4 ساله داشت. من و همسرم با این موضوع کنار آمده و با هم ازدواج کردیم.

مرد جوان ادامه داد: آن زمان به هم قول دادیم که از پسرهای همدیگر مثل فرزند خودمان مراقبت کنیم. من همیشه سعی کردم از پسر او حتی بیشتر از پسر خودم مراقبت کنم، ولی حالا بعد از دو سال که از زندگی مشترکمان گذشته است، تازه متوجه شدم که همسرم بین پسر من و پسر خودش همیشه فرق گذاشته است. پسرم تازه موضوع را به من گفته و من فهمیدم که همسرم آن‌قدر که به پسر خودش محبت می‌کرده، به پسر من هیچ محبتی نکرده است.

وی افزود: او این موضوع را از من پنهان و همیشه دور از چشم من به پسرم بی‌محلی کرده است. برای همین وقتی این حرف‌ها را از پسرم شنیدم، تصمیم به جدایی گرفتم.

بعد از صحبت‌های این مرد، قاضی همسر وی را نیز به دادگاه احضار کرد تا صحبت‌های او را هم بشنود.

کلاهبرداری به بهانه سیمکارت رند

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری باند کلاهبرداری فروش خط رند در شیراز خبر داد.

سرهنگ سیدموسی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در چند روز گذشته، چند پرونده به پلیس فتا ارجاع شده که همگی آنها با موضوع فروش خط رند و کلاهبرداری با استفاده از این روش بود.

وی ادامه داد: کلاهبرداران با استفاده از روش‌های مختلف تبلیغاتی همچون طراحی سایت فروش، پیامک و سایت‌های تبلیغاتی، اقدام به جذب مشتریان خود می‌کردند و پس از دریافت هزینه‌های کلان از این مالباختگان، سیمکارت‌هایی را برای این افراد ارسال می‌کردند که در بازار هزینه بسیار پایینی دارد و به هیچ وجه جزو خطوط رند محسوب نمی‌شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: کلاهبرداران پس از دریافت هزینه و ارسال سیمکارت‌های معمولی از پاسخ دادن به تلفن‌های مشتریان خودداری می‌کردند و گاهی با بی‌احترامی نسبت به این افراد از آنها می‌خواستند که دیگر تماس نگیرند.

سرهنگ حسینی اظهار کرد: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس فتا، متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند و جهت تکمیل پرونده به پلیس فتا انتقال یافتند.

وی گفت: این کلاهبرداران که سه نفر بودند، حدود یکصد میلیون تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند و پس از مواجهه با پلیس به جرم خود اقرار و شروع به بازپرداخت مبالغ دریافتی از مالباختگان کردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس در پایان از شهروندان درخواست کرد، در خریدهای اینترنتی خود دقت کنند و تا اطمینان کامل از نوع و کیفیت جنس خریداری شده به هیچ وجه هزینه‌ای را پرداخت نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها