تب مصرف برق موقتا فروکش کرد

شرایط خرید قسطی برق از مردم

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صدور قبض اخطار قطع برق و درخواست دریافت مبالغ مازاد از مشترکان توسط توانیر و شرکت توزیع برق تهران غیرقانونی است، گفت: توانیر مبالغ مازادی که از مشترکان برق دریافت کرده، باید برگرداند.
کد خبر: ۸۹۴۵۷۵
دریافت هزینه مازاد صدور قبض برق غیرقانونی است/توانیر مبالغ دریافتی را برگرداند

به گزارش جام جم آنلاین ،محمدعلی پور مختار با اشاره به اینکه دریافت پول از مردم نیاز به مجوز قانونی دارد، گفت: وزارت نیرو، شرکت توانیر و شرکت توزیع برق تهران با صدور قبض اخطار قطع برق و ارسال آن به درب منازل مشترکان در حقیقت به دنبال تأمین ضرر 500 میلیارد تومانی خود است.

وی ادامه داد: در قانون، بودجه درآمدی هزینه‌ای برای شرکت‌های تولید برق و توانیر دیده شده است و این شرکت‌ها بر مبنای بودجه درآمد دارند و ریالی هم در اختیار دولت قرار نمی‌دهند، اما به هر حال این اقدام جدید شرکت توزیع برق مازاد بر قانون است.

پورمختار با تاکید بر اینکه مگر مردم مسئول تأمین ضرر شرکت‌های برق هستند و شرکت توانیر برای جبران ضررهای خود باید دنبال راهکارهای دیگر باشد، اظهارداشت: اینکه شرکت توانیر اعلام می‌کند، قبض‌های صادر شده برای اعلام اخطار قطعی برق هزینه دارد و برای اطلاع‌رسانی مشترکان بابت بدهی آنها به شرکت توزیع برق است، یک توجیه است.

پورمختار اضافه کرد: این اقدام توانیر و شرکت توزیع برق تهران برای دریافت مازاد پول برق غیرقانونی است و این موضوع به مراجع قضایی ارائه خواهد شد.

پول‌هایی که از مردم گرفته شده است، باید به مردم بازگردد

وی با تاکید بر اینکه این اقدام وزارت نیرو یک عمل مجرمانه است و پول‌هایی که از مردم گرفته شده است باید به مردم بازگردد، گفت: اینکه بنا به درخواست مشترکان گفته می‌شود صدور قبوض بدهی‌ها بنا به درخواست مشترکان که دارای هزینه‌هایی هم خواهد بود چندان قابل دفاع نیست.

به تازگی شرکت توزیع برق تهران اقدام به دریافت هزینه مازاد صدور قبض برق از مشترکان کرده و آن مبلغ را به یک حساب غیر دولتی واریز کرده است که همین موضوع موجب ایرادات کمیسیون اصل 90 شده است.

از سوی دیگر معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به اینکه برای جبران 500 میلیارد تومان ضرر ناشی از عدم پرداخت پول انرژی از سوی مشترکان از هر ابزاری استفاده نمی‌کنیم، گفت: دریافت هزینه مازاد صدور قبض برای اطلاع‌رسانی به مشترکان بوده و تهران و اصفهان این کار را انجام داده اند.

محمودرضا حقی‌فام با تاکید بر اینکه وزارت نیرو از بابت عدم پرداخت به موقع پول برق مصرفی از سوی مشترکان 500 میلیارد تومان متضرر می‌شود، گفت: وزارت نیرو و یا شرکت توانیر از تاخیر در پرداخت به موقع قبوض برق از سوی مردم 500 میلیارد تومان ضرر می‌کند، اما اینکه می‌گویند توانیر برای جبران این زیان اقدام به صدور قبوض و فیش و ارسال آن به درب منازل مشتریان قصد دارد، این ضرر را جبران کند، درست نیست.

وی با اشاره به اینکه برای جبران ضرر از هر ابزاری استفاده نمی‌کنیم و از مردم پول نمی‌گیریم، خاطرنشان کرد: به هر حال برای اینکه به مردم اطلاع دهیم تا مشتریان برق برای پرداخت پول برق خود اقدام کنند، صدور فیش و ارسال آن حدود 4400 تومان هزینه دارد.

وی اضافه کرد: در این فیش‌ها و قبض‌ها به هیچ وجه بحث قطع برق مطرح نمی‌شود و تنها جنبه اطلاع‌رسانی دارد، تا مشتریان اقدام به پرداخت پول برق مصرفی خود کنند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر در پاسخ به این سوال که ظاهرا ارقام دریافت شده از مردم بابت اطلاع‌رسانی متفاوت است، ادامه داد: این اقدام و صدور اطلاعیه در شرکت‌های توزیع برق تهران و اصفهان انجام شده است، پس وقتی عدد 4400 تومان در هر قبض جمع می‌شود، در مجموع عدد بزرگی را تشکیل و اعداد متفاوتی ایجاد می‌شود، اما به هیچ وجه قطع برق در دستور کار نبوده است.

منبع :فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها