رئیس پلیس فتای مازندران درخصوص شگرد کلاهبرداران با فروش داروهای داروخانه‌ای به‌صورت آنلاین به شهروندان هشدار داد.
کد خبر: ۸۹۴۵۵۹

سرهنگ حسن محمدنژاد، با بیان این مطلب گفت: این تقلب و کلاهبرداری شامل محصولات و خدماتی است که از دید مردم مجاز به نظر می‌رسند و می‌توانند جایگزین روش‌های درمانی و طبی باشند. کلاهبرداران، قربانیان خود را با شیوه‌های مختلف متقاعد به خرید محصول یا خدمات خود می‌کنند و در بعضی موارد با بیان این که قیمت محصول آنها در مقایسه با دیگر کالاها و شیوه‌‌‌های پزشکی بسیار پایین‌تر است، فرد را راضی به خرید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد در برخی موارد با ادعای نتایج درمانی معجزه‌آسا و شگفت انگیز محصول، خریدار را فریب داده و از وی کلاهبرداری می‌کنند. نوع دیگری از کلاهبرداری‌‌های درمانی مربوط به داروخانه‌های آنلاین جعلی است که به ارائه برخی داروهای بدون نسخه می‌پردازند.

محمدنژاد افزود: این داروها اغلب تقلبی یا تاریخ گذشته هستند، داروهایی که فرد پس از مصرف آنها نه تنها بیماری‌اش بهبود پیدا نکرده، بلکه با عوارض و مشکلات جدید روبه‌رو و همچنین بیماری قبلی او نیز تشدید پیدا می‌کند.

رئیس پلیس فتای مازندران با هشدار به شهروندان، عنوان کرد: خرید آنلاین محصولات و خدمات پزشکی و درمانی از افراد شیاد و کلاهبردار، علاوه بر این که باعث می‌شود محصولات و خدمات بی‌کیفیت، تقلبی و بلااستفاده دریافت کنید،شما را با این خطر مواجه می‌سازد که هنگام پرداخت آنلاین در سایت این افراد، ممکن است اطلاعات هویتی و کارت بانکی شما مورد سوءاستفاده شود و از حساب شما برداشت غیرقانونی صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: هزاران نوع از محصولات دارویی و بهداشتی تقلبی و بی‌کیفیت برای فروش از طریق تبلیغات اینترنتی، پیامکی، ماهواره‌ای و... وجود دارد. مهم‌ترین عامل و بهترین توصیه برای این که گرفتار افراد سودجو و کلاهبردار نشویم این است که در موقع خرید این گونه محصولات بسیار بادقت و با احتیاط عمل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها