سخنگوی قوه‌قضاییه اعلام کرد

صدور حکم برای 10 متهم ارزی

سیاسی سخنگوی قوه قضاییه در نود‌وچهارمین نشست خبری خود درباره انتصاب بهرامی به عنوان رئیس دیوان عدالت، آزادی یا تقلیل حبس 11هزار نفر، اعطای 51هزار فقره مرخصی، کاهش جرایم خشن در سال 94، سرنوشت محکومان ارزی و صدور کیفرخواست برای 48متهم پرونده سفارت عربستان توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۸۹۴۴۶۶

به گزارش فارس، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در این نشست به انتصاب حجت‌الاسلام منتظری به عنوان دادستان کل کشور اشاره و تصریح کرد: حجت‌الاسلام بهرامی به جای حجت‌الاسلام منتظری معرفی خواهد شد و مراسم تودیع و معارفه این هفته برگزار می‌شود.وی در بخش دیگری از این نشست به مسائل مربوط به زندانیان اشاره کرد و گفت: در سال 94 حدود 11هزار نفر مشمول عفو شدند؛ بعضی منجر به آزادی و بعضی تقلیل حبس داشتند. در مجموع حدود بیش از 20درصد کاهش زندانی در سال94 نسبت به سال 93 داشته‌ایم.

محسنی‌اژه‌ای یادآور شد: جرایم خشن در سال94، نسبت به 93 کاهش پیدا کرده است.

پرونده 400 جلدی جرایم ارزی

محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به پرونده ارزی گفت: رسیدگی به پرونده ارزی از دو سه سال قبل آغاز شد که گفته می‌شد بیش از 400جلد پرونده است.

وی افزود: این پرونده به نتیجه رسید و برای ده‌‌نفر از محکومان حکم حبس، رد مال و جزای نقدی صادر شده و برخی هم به صورت غیابی محاکمه شده‌اند. سخنگوی قوه قضاییه یکی دیگر از پرونده‌های مهم در سال 94 را پرونده مربوط به سفارت عربستان عنوان کرد و افزود: این پرونده آنقدر مهم بود که ظرف مدت 70 روز به کیفرخواست رسید. وی ادامه داد: در این پرونده 121 نفر دستگیر یا با قرار مناسب آزاد شدند و 24 نفر هم احضار شدند که تاکنون برای 48 نفر کیفرخواست صادر شده است و این موضوع به لحاظ امنیتی بود که تمامی مسئولان نظام بویژه دستگاه قضایی آن را احساس می‌کردند.

قراری برای رضا ضراب صادر نشده است

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به پرسشی مبنی بر استرداد رضا ضراب که اخیرا بازداشت شده است، اظهار کرد: استرداد رضا ضراب به تهران صحیح نیست و بعید می‌دانم این موضوع اتفاق بیفتد. وی ادامه داد: موارد زیادی در پرونده نفتی نقل شده و اسامی تعداد زیادی را نیز آورده‌اند. از رضا ضراب نیز نام برده شده، ولی قراری برای او صادر نشده و نیاز است مستندات بیشتری داشته باشیم تا قرار صادر شود و تحت تعقیب باشد. وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که فهرست جدیدی از اموال بابک زنجانی، متهم نفتی ارائه شده است، گفت: چیز جدیدی به قوه قضاییه نداده‌اند و اموال متهم شناسایی شده که در صورت نیاز به فروش برسد یا این‌که تهاتر شود. وی تاکید کرد که حکم اعدام زنجانی مصلحت‌اندیشی نیست.

تمدید مرخصی رحیمی

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به پرسشی درباره پرونده دکل نفتی توضیح داد: در این پرونده اتفاق تازه‌ای نیفتاده و این پرونده هنوز به دادگاه نرفته است.

یکی از خبرنگاران گفت، ظاهرا محمدرضا رحیمی پس از رفتن به مرخصی نوروزی هنوز به زندان برنگشته است، آیا این موضوع صحت دارد که اژه‌ای در پاسخ گفت: رحیمی از مرخصی‌های خود استفاده کرده و حتما غیبت نکرده است، اما ظاهرا مرخصی‌های او تمدید شده که باید از دادیار ناظر زندان یا دادستان بپرسم که این تمدید به چه دلیل و چند روز بوده است. در این جلسه یکی از خبرنگاران پرسید، یکی از نمایندگان مجلس گفته در انتخابات هفتم‌اسفند 30هزار رأی خریداری شده آیا در این ارتباط یا موارد مشابه پرونده‌ای تشکیل شده است که اژه‌ای پاسخ داد: در ارتباط با تخلفات انتخاباتی سرجمع بیش از 900 پرونده تشکیل شد که از این تعداد برخی مختومه شد، زیرا یا شکایت خصوصی بود یا ارتباط مستقیم با انتخابات نداشت. در این ارتباط نماینده مربوط باید گزارش می‌داد.

احضار مولاوردی به دادسرا

وی درخصوص شکایت مسئولان سیستان و بلوچستان از مولاوردی گفت: مسئولان سیستان و بلوچستان گزارشی را فرستاده بودند که قرار شد خانم مولاوردی احضار شده و در ارتباط با صحبت‌هایی که داشته، توضیح بدهد. خبرنگاری درخصوص سند پاناما از اژه‌ای سوال کرد که وی گفت: اصل چنین چیزی تائید نشده که من بخواهم درباره آن توضیح دهم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها