رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، اوضاع بی‌ثبات منطقه را ناشی از دخالت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دانست و گفت: آمریکا باید بداند که چه بخواهد و چه نخواهد، عمر حضورش در منطقه به سر آمده و امواج بیداری اسلامی که در منطقه به وجود آمده، هرچند ممکن است با فراز و نشیب همراه باشد، اما خاموش شدنی نیست.
کد خبر: ۸۹۴۴۵۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی‌اکبر ولایتی در برنامه تلویزیونی نگاه یک، با اشاره به وقایع و تحولات منطقه با اشاره به سخنان وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتایان منطقه‌ای‌اش علیه ایران افزود: یکی از ویژگی‌های کری، گزافه‌گویی است و گاهی با مسئولان منطقه‌ای می‌نشیند و حرف‌هایی می‌زند که کذب و فریبکاری است. این فرد (کری) بی‌حیاست و صحبت‌های وقیح می‌گوید و بصراحت وارونه‌نمایی می‌کند وزیر خارجه آمریکا آدم فریبکاری است و فکر می‌کند می‌تواند با کلمات به ظاهر زیبا و باطن شیطانی، مردم را فریب دهد، درحالی که مردم ایران بیدار و آگاهند.

کنار گذاشتن اسد، منظور آمریکا از کمک ایران در سوریه

ولایتی ادامه داد: آنها در ادبیاتشان می‌گویند از ایران می‌خواهیم که در سوریه به ما کمک کند، منظورشان از این حرف یعنی کنار گذاشتن بشار اسد، ولی ما می‌گوییم به شما چه مربوط که بشار اسد باشد یا نباشد، مگر مردم سوریه خود تصمیم‌گیر کشورشان نیستند که درباره رئیس‌جمهورشان اظهار نظر می‌کنید؟

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر این‌که مسائل اساسی سیاست‌های ایران در اختیار رهبری است و هیچ امری بدون اذن ایشان صورت نمی‌گیرد، افزود: موضع ایشان ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی غربی‌ها بخصوص آمریکایی‌هاست و هیچ مذاکره‌ای با آمریکا پشت پرده وجود ندارد. ولایتی افزود: برخی در این میان نقش دلال را بازی می‌کنند و از این طریق نان می‌خورند و شایع می‌کنند که مذاکرات وجود دارد، اما این مساله صحت ندارد.

روس‌ها اس300 را خواهند داد

وی درخصوص روابط ایران با روسیه و نظریه برخی کارشناسان مبنی بر بدعهدی روس‌ها در برخی معاملات گفت: آیا شریکی مطمئن‌تر از روسیه در دنیا هست که مواردی که آنها مطرح کردند به ما بدهد؟

ولایتی تصریح کرد: روس‌ها با تأخیر نیروگاه هسته‌ای بوشهر را به ما تحویل دادند، اما این‌کار را کردند. کار روس‌ها درخصوص اس 300 بالاخره انجام خواهد شد. درباره قرارداد تحویل سوخو 30 به ایران هم همان‌طور که وزیر دفاع صحبت کرده و پوتین هم وعده داده، این موضوع انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها