«ایلکر باشبوغ» رئیس پیشین ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه در سخنانی در دانشگاه «عبند عزت بایسال» در شهر بولو گفت: چیزی که در شرایط کنونی باید دولت ترکیه آن را در صدر اولویت‌های خود قرار دهد، توسعه و تقویت روابط با ایران و روسیه است.
کد خبر: ۸۹۴۴۲۱

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به عملیات‌هایی که در جنوب شرق ترکیه در جریان است، افزود: ترکیه نیز باید در روابط خود با دولت مرکزی سوریه دست به عادی سازی روابط بزند. البته در این میان نباید نقش ایالات متحده آمریکا را نیز از یاد برد.

برای حرکت مشترک با آمریکا باید تمام تلاش‌های خود را به کارگیرد. اگر این اتفاقات صورت نگیرد نه تحولات سوریه به سمت بهبود کشیده خواهد شد و نه درگیری‌های داخل ترکیه به پایان خواهد رسید. / فارس

زندانبانان سعودی داروی روحانی زندانی را نمی‌دهند

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نبأ، آیت‌الله حسین راضی 22 مارس (سوم فروردین) پس از ایراد سخنرانی و اعتراض به سیاست‌های عربستان در منطقه، توسط مقامات سعودی بازداشت شد. آیت‌الله حسین راضی مبتلا به بیماری قلبی است و اخیرا به زندانی در شهر الدمام انتقال یافته است. خانواده شیخ حسین، داروی‌های مخصوص به وی را در اختیار مقامات زندان قرار داده، اما مسئولان زندان از تحویل این دارو‌ها به وی امتناع می‌ورزند. آیت‌الله راضی سخنرانی‌های متعددی بویژه پس از اعدام آیت‌الله نمر النمر در ابتدای ژانویه گذشته در مسجد الرسول الاعظم در شهر الاحساء واقع در شرق عربستان ایراد کرده است.

اسد نمی‌تواند رئیس‌جمهور آینده سوریه باشد

به گزارش شبکه خبری سیریانیوز، جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه تلویزیونی با طرح اتهاماتی علیه بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه مدعی شد: اسد پس از این‌که سوریه را با گاز شیمیایی بمباران کرد و ساکنان را در گرسنگی نگه داشت و آنها را شکنجه و مجبور به ترک مناطق خود کرد، دیگر نمی‌تواند مشروعیت خود را برای به عهده گرفتن امور سوریه بازیابد.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: اگر اسد با روند انتقال مشروع قدرت موافقت نکند، روس‌ها گفته‌اند که هرگز به حمایت از وی ادامه نخواهند داد و در این صورت بی‌تردید ما شاهد افزایش خشونت و بازگشت به جنگ خواهیم بود.

ماهاتیر محمد خواستار مداخله خارجی‌ها در مالزی شد

ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر پیشین مالزی در گفت‌وگو با یک رسانه استرالیایی اظهار کرد: بدون فشارهای خارجی امیدی به استعفای نجیب تون رزاق از سمت نخست وزیری مالزی ندارد.

وی افزود: به طور معمول من موافق مداخله خارجی در امور داخلی مالزی نیستم اما مسیرها برای جبران خسارت به طور کامل بسته شده است، بنابراین در حال حاضر ما باید مداخله خارجی را در امر داخلی بپذیریم و اگر آنها (خارجیان) اطلاعاتی دارند، باید در اختیار ما قرار دهند.

رئیس اطلاعات آلمان: داعش در صدد حمله به آلمان است

به گزارش خبرگزاری رویترز، «هانس گئورگ ماسن» رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان در گفت وگویی با روزنامه «ولت ام سونتاگ» اعلام کرد: گروه تروریستی داعش قصد دارد علیه آلمان و منافع این کشور حملاتی انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها